Článek
A to myslíme bez legrace, X7 je vážně gigantické! Jen se podívejte na klasické ledvinky na přídi, které vypadají jako tunely metra. Na délku tohle megaSUV měří 5 151 mm (je tak o 230 mm delší než X5 a o 53 mm delší než řada 7), na šířku 1 990 mm, na výšku 1 805 mm a rozvor pak činí 3 105 mm. BMW X7 se tak zařadí mezi největší mastodonty na silnici, sklonit se bude muset jen před autobusy a náklaďáky. V těsných prostorách parkovacích domů si s ním určitě užijete spoustu vzrušujících chvilek a budete muset dávat zatraceně dobrý pozor, abyste někde nevybourali nový výjezd.
Také to ale znamená, že posádka rozhodně nebude trpět nedostatkem vnitřního prostoru. I když se za volantem pohodlně rozvalíte, za vámi bude místa jako v luxusní limuzíně (místo třímístné lavice si můžete objednat dvě individuální křesla) a pořád zůstane dost prostoru pro třetí řadu sedadel, kam by se měl usadit i vzrostlý dospělák, aniž si musí nohy a hlavu dočasně odložit do zavazadlového prostoru. Za třetí řadou sedadel zbývá pořád solidních 326 litrů místa, po jejich složení (samozřejmě za pomocí elektrického ovládání) nabídne kufr 740 litrů, a když složíte i druhou řadu (také elektricky), bude mít využitelný objem 2 120 litrů a rozměry panelákové garsonky.
Kabina X7 bude také bezpochyby působit daleko luxusněji než většina bytů. Prakticky celý interiér je totiž čalouněný jemnou kůží a doplněný hliníkovými prvky a vkusnými dekory. Samotný design a rozložení kabiny následuje trend daný nejnovějšími BMW, řidič má před sebou 12,3“ digitální přístrojovku a hned vedle je infotainment s 12,3“ dotykovým displejem, který umožní ovládat většinu funkcí. Ale nemusíte se děsit, čtyřzónová klimatizace a audio mají příhodně vlastní ovládací prvky.
Klientela luxusního segmentu také vyžaduje bohatou výbavu a ani na tu BMW nezapomnělo – kromě již uvedených prvků má X7 v základu například třídílnou panoramatickou střechu, automatické dovírání dveří, hlasové ovládání, LED světla (na přání mohou být nahrazena laserovými) nebo parkovací asistent s kamerou, který se bude zaručeně hodit. Na přání si pak X7 můžete dovybavit hi-fi Bowers & Wilkins s 20 reproduktory, promakaným parkovacím asistentem s 3D zobrazením, adaptivním tempomatem, asistentem jízdy v pruhu, který umí na víceproudých silnicích změnit jízdní pruh, asistentem pro jízdu v dopravní zácpě a pár dalšími šikovnými funkcemi ulehčujícími řízení, abyste si za volantem mohli trochu vydechnout.
V Evropě budou zpočátku k dispozici tři motorizace: třílitrový šestiválec v benzinové (označená xDrive40i s výkonem 340 koní a 450 Nm) i naftové verzi (xDrive30d s 265 koni a 620 Nm), na vrcholu nabídky pak stojí verze M50d přeplňovaná čtyřmi turby, k nimž je připojený dieselový třílitrový šestiválec (400 koní a 760 Nm). Mimo Evropu si zákazníci dopřejí i přeplňovaný osmiválec 4,4 l (460 koní a 650 Nm). Časem by mohly dorazit i další verze, mezi nimi například plug-in hybrid. Všechny pohonné jednotky budou spojené s osvědčeným osmistupňovým automatem a pohonem všech kol xDrive.
Podvozek s dvojitými lichoběžníky vpředu a pětiprvkovým zavěšením vzadu bude mít standardně vzduchové tlumiče a stojí na 20“ kolech, místo nichž lze objednat i 21- nebo 22palcová. Za příplatek můžete X7 dovybavit aktivním natáčením zadních kol, které pomůže při manévrování v malých rychlostech a zlepší stabilitu v těch vysokých. V nabídce bude také off-roadový paket, obsahující zakrytování podvozku a dalších citlivých mechanických částí, plus jízdní režimy přizpůsobené různým povrchům. Nejsme si ale jisti, že si s X7 někdo do terénu skutečně troufne - byla by docela škoda, kdybyste si ho někde škrábli nebo vám třeba dokonce upadlo do rokle.
Cílovým trhem BMW X7 je primárně USA (právě v americkém Spartanburgu se bude vyrábět), Čína, Rusko a Střední východ, kde ho lidé budou milovat, ale spoustu popularity si zaručeně získá i v Evropě. Jestli se už teď nemůžete dočkat, až v něm budete sedět, pak vězte, že BMW už nyní přijímá předobjednávky (jen si raději zkontrolujte rozměry garáže), ale svého auta se nedočkáte dříve než v březnu 2019, kdy začnou dodávky zákazníkům. My ostatní máme dost času se psychicky připravit na šok, až nám jeho monstrózní příď vyplní zpětné zrcátko a budeme mu muset vyklidit levý pruh na dálnici.