Článek
Na první pohled se společnost G-Power může na základě svých výtvorů jevit jen jako parta šílenců, ovšem s tradicí již od roku 1983 jde při nejmenším o velmi sofistikovanou partu šílenců. Mezi jejich dosud nejdivočejší výtvory bezesporu patří BMW M5 Hurricane RR, což byla generace BMW M5 E60 s desetiválcem, kterou tato firma se sídlem v německém Aichachu opatřila kompresorovým kitem, který zvyšoval výkon na 850 koní. Tomuto monstru tehdy naměřili maximální rychlost 372 km/h.
Odbornost získanou na tomto a mnohých dalších pekelných strojích pochopitelně uplatnili i na svém posledním výtvoru, jehož základem je zbrusu nové BMW X6 M. 4,4l twin-turbo V8, který už je pro velké modely z divize M de facto tradiční pohonnou jednotkou, v sérii dává velmi šťavnatých 625 koní a 750 Nm točivého momentu. I to však bláznům z německého Aichachu bylo evidentně málo.
Dobrá zpráva je, že G-Power často nabízí své výkonové úpravy v několika stupních, respektive fázích – a nová X6 M není výjimkou. První stupeň umožňuje za „pouhých“ 2 500 eur (aktuálně rovných 65 tisíc korun) zvýšení výkonu na skoro decentních 700 koní výkonu a 850 Nm. Zajímavé potom je, že toho lze dle úpravce dosáhnout pouze softwarovými úpravami řídicí jednotky – strojovna BMW tedy evidentně skrývá ještě spoustu potenciálu.
Druhá, prostřední fáze umožňuje zvýšení výkonu na 750 koňských sil a 900 newtonmetrů „krouťáku“. Nárůst o dalších padesát koní si vyžádal nové výfukové potrubí z nerezové oceli s integrovanými klapkami ovládanými z kabiny a sportovními výfukovými svody a koncovkami. Tato úprava dělá celkem 9 450 eur, tedy 246 tisíc korun.
A to nejlepší nakonec – vrcholná třetí fáze nabízí oněch 800 plnokrevníků a točivý moment 950 Nm, ze kterého člověka rozbolí za krkem. Zde mezi úpravy patří kromě výše zmíněného upraveného mapování řídicí jednotky a výfukového systému také nová turbodmychadla pro přeplňovaný osmiválec, což vyjde celkem na 10 550 eur, tedy nějakých 275 tisíc korun.
A jak by řekl pověstný německý obchodník oblíbený zejména v devadesátých letech – to ještě není vše. K dispozici je na přání zákazníka, samozřejmě za náležitý příplatek, také přenastavení softwaru převodovky nebo také „upravení“ omezovače na rychlost 300 km/h, snížení světlé výšky, optimalizace zvuku výfuku, a dokonce třiadvacetipalcová kovaná kola Hurricane-RR, obutá do „salámů“ o rozměrech 325/25.
Německý úpravce (a vlastně i mnoho dalších) tak dokazují, že vše je možné, jste-li ochotni za to náležitě zaplatit.