Článek
Na začátek informace, která vás zajímá možná nejvíce. Ne, výkon motoru se ani u jednoho z dvojice představovaných modelů nezvýšil. Stále tak pod kapotou tluče vidlicový osmiválec s objemem s 4,4 litru přeplňovaný dvěma dvoukomorovými turbodmychadly a parametry 625 k a 750 newtonmetrů. Zrychlení na stovku zvládnou za pouhých 3,8 sekundy a dvoustovku za 13,4 sekundy, ručka rychloměru se mimochodem zastaví na hodnotě 290 km /h!
Když si vezmete, že oba modely mají rozměry menší zahradní chatky a váží 2,3 tuny, je to prostě neuvěřitelné. Spotřebu paliva ale raději vědět nechceme a automobilkou udávaných 13 litrů v kombinovaném režimu bereme jako hodně orientační hodnotu.
A čím se tato „první edice“ odlišuje od ostatních BMW X5 a X6 M Competition? Oba modely mohou dostat speciální tmavě stříbrný lak Frozen Dark Silver z kolekce BMW Individual. K objednání je pro oba modely také matně modrý lak Frozen Marina Bay Blue.
Vnější kryty zpětných zrcátek a zadní spoiler v případě X6 jsou z karbonu. Oba modely pak dostaly karbonový kryt motoru. Specifikem obou modelů jsou dále kola z lehké slitiny Star-spoke v leskle černé barvě, která si k běžné X5/X6 nelze objednat. Kola mají průměr 21 palců (vpředu) a 22 palců vzadu.
Uvnitř zaujme kožené čalounění v šedé a modré barvě. Na sportovních sedačkách to vypadá opravdu skvěle. V interiéru si všimnete také oranžového prošívání nejenom na sedadlech, ale také na výplních dveří a palubní desce. Strop je čalouněný alcantarou.
Zajímavostí je karbonové obložení interiéru, to se ale podle BMW bez bližšího vysvětlení dodává jenom „pro konkrétní trhy“. U všech modelů z limitované edice nechybí stříbrné, číslované označení „First Edition X/250“.
Základní BMW X5 M přijde s 625koňovým osmiválcem na 3 322 800 korun. V případě limitované edice počítáme s částkou tak o 400 tisíc vyšší. Na oficiální cenu si ale zatím musíme počkat, objednávky už ale mnichovská automobilka přijímá.