Hlavní obsah

BMW X2 tahá za záchrannou lifestylovou brzdu. Pomůže to?

Foto: BMW

BMW X2 se v Česku prakticky neuchytilo, ovšem spasit jej může atraktivní edice M Mesh Edition. A nebo ne?

BMW X2 patří bezesporu mezi atraktivní SUV. Jde přece jen o kompaktní a v lecčem odvázaný bavorák, nicméně na českém trhu se mu absolutně nedaří. Jedním z pokusů o nakopnutí prodejů je právě edice M Mesh Edition, která ještě více podtrhuje individualitu výrazného mnichovského vozítka. Pomůže to však?

Článek

BMW X2 je samo o sobě odvážné a osobité SUV. Když přišlo na trh, české zastoupení značky se nebálo vytasit netradiční marketingovou kampaň a také zkusit on-line prodej. Výsledek? Přes internet se v Česku neprodal jediný vůz. A to bylo tak trochu předzvěstí toho, jak moc velký (ne)zájem o auto bude.

Svěží M Mesh Edition staví SUV do ještě výraznějšího světla. Hleďte vpřed, najdete tam závodně laděnou masku chladiče a obložení obou nárazníků i prahů v tmavě hnědém koloritu. Celou karoserii pokrývá unikátní šedivý kabát, vylepšený ještě o oranžové polepy. Jestliže by vás lak přece jen nezaujal, na výběr je ještě černá, bílá, oranžová a modrá metalíza. A pokud nejste samolepkový typ, na přání vám mnichovští hoši nechají karoserii netknutou.

Foto: BMW

Volitelně lze mít auto i bez výrazných polepů na karoserii

Atraktivní X2 obouvá 19palcová nebo 20palcová litá kola. Volitelně lze auto vybavit například adaptivními diodovými lampami s matrixovou technologií, zatmavenými světlomety nebo si nechat do zpětných zrcátek namontovat světelné projektory loga X2.

Uvnitř si můžete užívat sportovních sedadel s čalouněním z Alcantary a kůže. Kabinu dále zaplavuje hnědá barva a oranžové prošívání, které kontrastuje s karoserií M Mesh Edition. Třešničkou na motoristickém dortu svěží X2 jsou doplňky od BMW M, například ocelové pedály nebo kožený volant.

Foto: BMW

Uvnitř se to hnědým koloritem jen hemží

V rámci motorizací lze vybírat z benzinových (136 nebo 178 koní) nebo dieselových (150, 190, 231 koní) jednotek, případně zvolit plug-in hybrid (220 koní). Pohon předních kol pak nahrazuje u vybraných specifikací čtyřkolka.

Lifestylové BMW X2 cílí především na mladé lidi nebo mladě myslící jedince a o vyšší příčky na trhu začne bojovat už v listopadu 2020. V Německu se bude vozidlo prodávat o zhruba 1 500 eur (cca 40 tisíc korun) dráž než vrcholový výbavový stupeň Model M Sport X. Myslíte si, že svěží edice X2 spasí? My hádáme, že alespoň u nás ne.

Stačí se podívat do statistik Svazu dovozců automobilů. Od začátku letošního roku do srpna zaznamenala X2 jen 70 prvních registrací, zatímco příbuzná X1 jich nasbírala 347. Větší X3 se dočkala 308 prvotních zaregistrování, a dokonce i model X4 se v registrech nově objevil 96krát. Na poli mnichovských SUV se tedy v případě X2 bavíme o výrazném propadáku.

Foto: BMW

Bezpochyby se díváte na osobité a atraktivní SUV, nicméně Češi o něj nestojí

Ať je tedy řada M Mesh Edition sebevíc atraktivnější, netipujeme, že by s prodejními statistikami na českém trhu nějak výrazně zahýbala. Její základní cena pravděpodobně přešvihne milion korun a dosavadní nezájem Čechů jasně ukazuje, že skutečný kupní potenciál dřímá v úplně jiných bavorácích.

Načítám