Článek
V logice označování až dosud platilo, že motorizace 35i znamená dvakrát přeplňovaný řadový šestiválec o objemu tří litrů. Tahle jistota se teď mění. Jelikož je X2 na platformě X1, potažmo Mini, má motor uložený napříč a nikoliv podélně. To znamená, že se šestiválec do motorového prostoru prostě nevejde a jedinou variantou jsou tedy čtyřválce. Jak se naštěstí ukázalo, aktuálně používaný dvoulitr z modelů 30i má ještě dost podstatné rezervy.
Vlivem přepracovaného chlazení a dalších změn vymačkali inženýři z Mnichova z motoru plných 306 koní a 450 N.m točivého momentu. To znamená vůbec nejvýkonnější čtyřválec, jaký kdy BMW nainstalovalo do sériového auta. Síla se přenáší na obě nápravy skrz osmistupňovou převodovku s upravenou logickou a horkou novinkou je taky přední aktivní diferenciál eliminující protáčení vnitřního kola v zatáčkách. Pokud se zapne launch control, umí X2 v nejvýkonnější verzi vystřelit z nuly na sto za 4,9 sekundy a dosáhne i maximálky 241 km/h.
Vedle mocného pohonného ústrojí nechybí ani plejáda dalších „M“ specialit. Podvozek s adaptivním odpružením má dvě volitelné tuhosti a obouvá kola o velikosti 19 či 20 palců. Pod nimi potom úřadují mohutné brzdové kotouče o průměru 457 mm vpředu a 432 mm vzadu. Dokonce i řízení doznalo poladění, aby působila X2 ještě agilněji a hravěji než dosud. Jestli má křídlo na konci střechy nějakou významnou funkci, o tom lze jenom polemizovat. Každopádně se jedná o docela pěkný detail.
Řada hezkých detailů našla své místo i v interiéru. Nechybí sportovní sedadla, sportovní volant s pádly řazení a pěkné jsou také pásy v barvě čalounění. Jinak je pochopitelně k mání standardní zástup elektronické výbavy převzatý z běžných verzí.
X2 ve verzi M35i to u nadšenců rozhodně nebude mít jednoduché. Leckdo řekne, že je „35i bez šestiválce hanebnost“, ovšem ať už je filozofický přístup jakýkoliv, jsme si docela jistí, že tahle věc bude jezdit objektivně skvěle – možná trochu bezduše, ale skvěle. A po nadšence je tu pořád ještě celá řada vynikajících šestiválců dodávaných s pohonem zadních kol a manuálními převodovkami.
BMW začíná výrobu své novinky už v listopadu letošního roku, jenže první kusy se dostanou hlavně na americký trh. Evropská specifikace dorazí někdy v průběhu března.