Článek
Ne, technicky vzato nejde o facelift. Poslední generace typu M135i xDrive schytala z médií trochu kritiky zejména v oblasti chování auta na silnici, které nebylo dostatečně sportovní, dostatečně ostré, zkrátka nebylo dostatečně „bavorácké“. BMW si tuto zpětnou vazbu vzalo k srdci a dalo se do úprav.
Revizí prošly pružiny i tlumiče, které teď fungují lépe při ostrém zacházení. Na přední nápravě potom inženýři v BMW revidovali přední silentbloky, vzadu jsou pak nová lichoběžníková ramena zadní nápravy. Na obou nápravách pak z hlediska geometrie došlo ke zvýšení odklonu kol – podvozek tak bude lépe absorbovat odstředivé síly působící na auto, což zvýší celkový grip.
Po mechanické stránce je tu prakticky vše stejné, tam nebylo co zlepšovat – pořád je tu 2,0l benzinový čtyřválec s variabilním časováním ventilů VANOS a přeplňováním s technologií TwinPower, který zlepšuje odezvu turbodmychadla a tedy i reakci auta na povely od plynového pedálu. Výkon je i nadále 306 koní a 450 Nm.
I nadále tu řadí osmistupňový automat, který pohání všechna čtyři kola a spolupracuje s mechanickým diferenciálem na přední nápravě, kam putuje většina hnací síly. V případě potřeby však auto umí poslat až 50 % výkonu na zadní kola, což umožňuje mírný skluz zadní nápravy.
Další oblastí, kde BMW nezískalo mnoho chvály, byl zvuk – respektive jeho zesilování za pomoci reproduktorů. Podle slov BMW by od nynějška mělo dojít k „citelnému zlepšení“, ačkoliv většina z nás by byla nejraději, kdyby tam tato „vymoženost“ nebyla vůbec.
M135i xDrive potom ve standardu jezdí na 18palcových kolech, za příplatek však můžete mít i devatenáctky. BMW pak přihodilo pár nových nástřiků, například sytě žlutý lak Sao Paulo, který známe třeba z BMW M4, dále pak šedou barvu Pure Grey a oranžovou Frozen Orange. Jinak se po stránce vzhledu „vylepšená“ verze od té předchozí prakticky neliší.