Hlavní obsah

BMW uvádí elektrické modely i4 a iX

Foto: BMW

Od první elektrické vlny BMW (modely i3 a i8) už uplynulo osm let, nyní se však produktová ofenziva rozjíždí naplno, což potvrzují hned dva nové elektrické modely představené v tomto týdnu. Není divu, automobilka má totiž hodně co dohánět…

Článek

BMW startuje naplno svou elektrickou ofenzivu – po loňském rozjezdu s elektrickým SUV iX3 letos přivede na trh dva další elektromobily, elegantní sedan i4, který se právě ukázal ve své sériové podobě, a již dříve představený crossover iX. Pojďme se na oba podívat detailněji.

BMW i4

Přesně rok po odhalení atraktivního konceptu nám BMW ukázalo svou i4 v neméně atraktivní sériové podobě. Má trochu méně nabroušený výraz, ale zachovala si čistotu a eleganci tvarů čtyřdveřového kupé (chystaná řada 4 Gran Coupe bude vypadat prakticky stejně). Dokonce i ty nozdry nese s větší grácií než klasické kupé/kabrio.

BMW dosud neodhalilo sériovou podobu interiéru, ale zdá se, že obrovské propojené displeje konceptu udělají místo konvenčněji pojaté kabině shodné se současnou řadou 3 a 4 (ačkoliv na infotainmentu poběží zcela nový systém iDrive osmé generace). Tajemstvím zůstávají také přesné technické specifikace novinky, BMW však aspoň potvrdilo, že nejvýkonnější verze nabídne výkon 530 koní a stovku pod čtyři sekundy, verze s nejdelším dojezdem by pak na jedno nabití měla urazit až 590 km. Na detaily si však ještě musíme počkat…

To tajemno není úplně záměrné – souvisí s urychlením procesu uvedení i4 do výroby. Původní termín totiž zněl začátek roku 2022, ale BMW už nemůže ztrácet další drahocenný čas v boji s konkurencí a udělalo vše pro urychlení spuštění výroby i4, jež se podařilo posunout o tři měsíce vpřed. Na trh tak dorazí ještě před koncem letošního roku.

BMW iX

Podobným způsobem popohání automobilka i uvedení do prodeje crossoveru iX, od nějž si hodně slibuje. Tento elektrický model stojí na samostatné „elektrické“ platformě kombinující hliník a karbonem vyztužené plasty a může se pochlubit tou nejmodernější technikou, jakou má bavorská značka k dispozici.

Při uvedení na trh budou k dispozici dvě varianty: iX xDrive40 a iX xDrive50. Jak název napovídá, obě nabídnou pohon všech čtyř kol (díky konfiguraci pohonu s jedním elektromotorem na každé nápravě), slabší verze přitom bude disponovat výkonem 300 koní (stovka lehce přes šest sekund) a silnější přinese rovných 500 koní (stovka pod pět sekund).

Rozdíl mezi nimi bude i v dojezdu, xDrive40 bude vybavený baterií s kapacitou 70 kWh umožňující na jedno nabití ujet až 400 km, xDrive50 s masivní baterií o kapacitě 100 kWh bude moci ujet až 590 km. Nabíjení bude díky vysokému výkonu (až 150 kW pro xDrive40, až 200 kW pro xDrive50) otázkou zhruba 40 minut (10–80 %).

BMW iX dorazí na český trh v druhé polovině roku s cenovkou 2 067 000 Kč pro slabší verzi xDrive40 a 2 480 400 Kč pro výkonnější xDrive50.

Načítám