Článek
Na první pohled se nabízí myšlenka, že tohle by mohl být v budoucnu nástupce BMW i3, vždyť obě dvě auta jsou přibližně stejně velká, ale šéf BMW Oliver Zipse trval při představení na tom, že jde pouze o koncepční studii a že dokonce nejde ani o první předzvěst designového jazyka Neue Klasse, který elektromobily BMW ponesou od roku 2025.
Místo toho mluvil o tom, že Vision Circular je vize plně recyklovatelného a uhlíkově neutrálního elektromobilu. Nejde jen o karoserii a interiér, ale i elektromotor a hlavně novou polovodičovou baterii, která má vyšší energetickou hustotu než dnešní lithium-iontové akumulátory. Právě recyklace baterií elektromobilů podle mnohých přitom zatíží planetu víc, než se o tom zatím mluví.
Design auta je jednoduchý a kompaktní, to aby se snížil počet součástek, množství materiálu a povrchových úprav. Tradiční ledvinky BMW nahrazuje digitální grafická plocha, zadní lampy jsou integrovaná do zadních dveří z tmavého skla a znaky BMW jsou vypalované laserem rovnou do karoserie. Dveře se samozřejmě otevírají proti sobě, kola jsou vysunutá hodně do rohů, to všechno kvůli maximální vnitřnímu prostoru.
Karoserie jako taková je vyrobena z recyklovaného hliníku, takže to původně klidně mohly být kapsle od kávy. Místo lakování chytila karoserie zlatavý odstín po elektrochemické reakci.
Interiér je pak hodně futuristický, najdete v něm jak opravdové dřevo, tak recyklované plasty. Sedačky, které ze všeho nejvíc připomínají pohovku v obývacím pokoji, mají hliníkový rám a jejich čalounění je z materiálů vyrobeném z PET lahví. Přístrojová deska je sama o sobě hodně sci-fi a BMW pro ni má nový výraz „phygital“ (směs fyzického a digitálního zážitku). Všechny informace o jízdě jsou promítány na volant, převážná většina ovládacích prvků je pak soustředěna do dotykových displejů na volantu.
Co se techniky týče, BMW se omezilo jen na oznámení, že vůz je vybaven polovodičovou baterií. Myšlenka polovodičových baterií existuje již po celá desetiletí, ale jejich vývoj je teprve na začátku. Mají mít vyšší životnost, rychlejší dobu nabíjení a mají být bezpečnější. Taky mohou být menší a tenčí. Podle nejnovějšího výzkumu může polovodičová baterie překonat konvenční dobíjecí baterie o 500 %, co se kapacity týče, a nabít se za desetinu času. Teoreticky.
Přestože BMW trvá na tom, že Vision Circular je jen koncept, je pravděpodobné, že některé designové prvky i technika budou v budoucnosti nových elektromobilů. BMW plánuje do roku 2023 uvést na trh hned dvanáct nových elektromobilů, v roce 2025 pak přijde s úplně novými modely generace Neue Klasse.