Článek
Následující nové motory se ovšem netýkají pouze roadsteru z Mnichova, ale pochopitelně i sourozeneckého kupé od Toyoty – nové Supry. Ačkoliv obě automobilky opakovaně zdůrazňují, že se má jednat o zcela rozdílná a jinak nastavená auta, platformu a právě i pohonné jednotky mají oba vozy do značné míry sdílet.
Berme to ovšem popořadě. Jako první tady bylo již dříve představené M40i. Řadový šestiválec o objemu tří litrů dosahuje díky přeplňování výkonu 340 koní, točivého momentu 500 N.m a z nuly na sto akceleruje za 4,6 sekundy. Malinko nefér výhodu má pak americké provedení. To má díky tamním volnějším emisním limitům hned 482 koní při zachování stejného krouťáku.
Teď ale ke slíbeným slabším motorizacím. Diesel pod kapotu sportovního roadsteru logicky nedostanete a stejně tak nám BMW nenabídne ani manuální převodovku, ale můžeme si vybrat hned ze dvou přeplňovaných čtyřválcových dvoulitrů. Úplně základní motor nabídky Z4 nese označení 20i, umí 197 koní výkonu, 320 N.m točivého momentu a z nuly na sto metelí za pořád důstojných 6,6 sekundy. Dokonce ani maximálka není nikterak nízká, roadster se rozjede 240 km/h.
Sice o stejném objemu, ovšem s rapidně vyšším výkonem, přichází silnější 30i. To dostalo pěkných 258 koní, 400 N.m a z nuly na sto se rozjede za 5,4 sekundy. U tohoto motoru už musela být maximální rychlost elektronicky seškrcena na obligátních 250 km/h.
Motory bychom tedy měli, jen nás pořád malinko mrzí absence manuálních převodovek, neboť všechny motory jsou vždy párovány výhradně s osmistupňovým automatem. Jak bylo řečeno, klasický manuál BMW nenabídne pro žádný motor, neboť by prý po této konfigurací sáhlo jen velmi málo zákazníků. Veškeré své naděje proto upíráme k Toyotě, která o manuálních převodovkách pro čtyřválcové motory údajně jedná – přinejmenším na některé trhy.
Do evropského prodeje jde BMW Z4 v březnu příštího roku, takže za pár měsíců bychom měli být konečně moudřejší také s cenami. O těch zatím nepadla ani zmínka.