Článek
Do problémů německou automobilku dostalo asi 1,6 milionu aut osazených čtyř a šestiválci, které byly vyrobeny mezi srpnem 2010 a srpnem 2017. Přesná doba produkce se liší dle jednotlivých modelů. BMW se k problému oficiálně vyjádřilo ve smyslu, že jejich interní vyšetřování odhalilo riziko úniku glykolu z chladiče ventilu EGR (Exhaust-Gas-Recirculation) u některých vznětových vozidel.
To v kombinaci s typickými usazeninami sazí a vysokými teplotami, které se v EGR modulu běžně vyskytují, může vyústit v doutnání částic, což může ve velmi vzácných případech vést k roztavení jednotky sání. A v extrémně vzácných případech následně i k požáru.
Právě proto BMW raději všechna auta svolá do servisu, kde budou zkontrolována a v případě odhalení problémů dojde na výměnu vadných částí. Nicméně právě možnost požáru je velmi malá a zákazníci se nemají ničeho bát. Jde spíše o prevenci. A jak poznáte, že se svolávací akce týká i vás? Nemusíte nikam volat a sami nic zjišťovat. Pokud se problém týká i vašeho vozu, budete kontaktování přímo prodejním oddělením značky, kde si domluvíte termín návštěvy servisu. Veškeré opravy týkající se této svolávací akce budou samozřejmě zdarma.