Hlavní obsah

BMW pro své motocykly začne nabízet adaptivní tempomat

Foto: BMW

Adaptivní tempomat, který dokáže udržovat stálou rychlost na dálnici a podle okolní dopravy také zpomalovat, nebo dokonce zastavit, se v osobních automobilech postupně stává běžnou záležitostí. Ne tak v případě motocyklů. To se ale brzy změní. BMW chce tento komfortní prvek nově zařadit do nabídky a s podobným řešením zanedlouho přijde i konkurenční KTM.

Článek

Pokud na motocyklu jezdíte delší trasy, možná vás bolí zápěstí pravé ruky od neustálého držení plynu. U novějších motorek (zdaleka však ne u všech) se nabízí elektronický tempomat, u těch starších můžete použít méně elegantní i bezpečné řešení a přimontovat si mechanickou aretaci plynu.

BMW teď ve spolupráci s firmou Bosch přichází s adaptivním tempomatem (Active Cruise Control, zkráceně ACC) v podobě, v jaké se již roky nabízí v automobilech. Znamená to, že motocykl má vpředu umístěný radarový senzor a samočinně zpomalí, pokud dojede pomalejší vozidlo či jinou motorku.

Foto: BMW

BMW pro své motocykly nabídne ACC. Zatím není jisté, kolik to bude zákazníky stát

ACC lze aktivovat v rozsahu rychlostí 30–160 km/h a jeho typické použití je při jízdě na dálnici. Adaptivní tempomat lze kdykoliv přerušit přibrzděním nebo pootočením pravé rukojeti.

Pokud dojedete pomalejší vozidlo, vaše motorka sama zpomalí. Následně stačí zapnout směrový ukazatel, a pokud je v levém pruhu volno, přejedete do něj a systém sám zrychlí, následně se už jen zařadíte zpátky.

V nabídce jsou dva režimy - komfortní a dynamický. Při jízdě v zatáčce se rychlost v komfortním režimu sama více sníží, aby se jezdec lépe vyrovnal s náklony. Důležité je připomenout, že systém nereaguje na stojící vozidla. Pokud tedy dojíždíte do kolony, musíte začít zpomalovat sami.

BMW neoznámilo, kdy přesně se tento systém začne v motocyklech nabízet a ani kolik bude stát. Obdobné řešení chystá i konkurenční KTM.

Načítám