Článek
Pokud fandíte ekologii a nenažraná SUV jsou vám trnem v oku, tahle zpráva vás rozhodně nepotěší. Absurdně velká BMW X5 a X6 se dočkala kůry od „rychlé“ divize M, což jim přineslo dvakrát přeplňovaný 4,4 V8 s výkonem až 625 koní, který bude na plný plyn zaručeně dělat vír v nádrži a topit v něm lední medvědy i s kusy grónských ledovců.
Ale jako automobilové fanoušky vás prostě musí fascinovat, že takoví mastodonti, jejichž pohotovostní hmotnost je 2,3 tuny, dosprintují na stovku za těžko uvěřitelných 3,8 sekundy (to platí pro 625koňovou variantu Competition, „základní“ verze se 600 koni s hodným točivým momentem 750 Nm je o desetinu pomalejší) a na dvoustovku jen lehce přes 13 sekund, přičemž na plný plyn uhání až 290 km/h. Inženýři BMW snad dokázali ohnout fyzikální zákony…
Potvrzuje to i chování v zatáčkách, kterými se minulá generace dokázala prosmýknout s naprosto nečekanou obratností – a aktuální novinky v tom budou určitě ještě lepší. Hodně jim v tom pomůže upravený podvozek s adaptivními tlumiči na velkých kolech (21“ vpředu a 22“ vzadu), výkonné brzdy (šestipístky s kotouči 395 mm vpředu, vzadu jednopístky s 380 mm kotouči) a sofistikovaný pohon všech kol s aktivním M diferenciálem mezi zadními koly, který na požádání umožní dokonce i drifty! Za volantem byste se tak rozhodně neměli nudit.
Samozřejmostí je i agresivnější designový M bodykit a vymazlený interiér se sportovním volantem, anatomickými sedadly a pár dalšími milými drobnostmi, které vám dají pocit výjimečnosti. Ale toho vám nejvíc dodá bouře, která se rozpoutá, když zašlápnete plynový pedál do koberečku a auto vyrazí za hromového burácení šílenou rychlostí k horizontu. To se prostě neomrzí. Užívejte si to, dokud můžete – obrovská SUV s obrovskými benzinovými motory budou u ekoteroristů prvním druhem auta na odstřel.