Článek
Nejblíže jsme se k praktičtější verzi ostré „trojky“ dostali v případě generace E46 (2000 - 2006). Tehdy automobilka vytvořila funkční prototyp, nakonec ale zůstalo jenom u něj a na sériovou výrobu nikdy nedošlo. Prototyp ale před lety BMW odtajnilo a dodnes jej má ve svém archivu.
Nyní je ale vše jinak, mnichovská automobilka oficiálně uvedla, že kombi u šesté generace bude a přihodila i první upoutávku, na níž je vidět záď kombíku s charakteristickou čtveřicí výfukových koncovek. BMW M3 Touring má dorazit příští rok, poté co ještě letos v září stihne premiéru M3 s karoserií sedan, potažmo kupé M4.
Pod kapotou bude u všech verzí M3/M4 stejně jako u minulé generace dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec (s interním kódem B58), který se obejde bez hybridních technologií. V nabídce bude ve dvou verzích – základní s výkonem 480 koní (nárůst oproti minulé generaci o poctivých 50 koní) a točivým momentem 600 Nm, silnější verze Competition posílí dokonce na 510 koní a 650 Nm.
Konkrétní dynamické parametry ještě neznáme, ale v případě sedanu odhadujeme, že M3 Competition by mohla zrychlit na stovku zhruba za 3,5 sekundy, maximální rychlost bude klasicky omezená na 250 km/h.
Motor se klasicky páruje s osmistupňovou automatickou převodovkou M Steptronic, ale pro puristy – což je podle nás skvělá zpráva – zde bude manuální převodovka. A dobré zprávy nekončí: v nabídce bude jak verze s pohonem všech kol, tak klasická zadokolka. Puristé tedy mohou sáhnout třeba po kupé s manuálem a zadním pohonem, prakticky zaměření jedinci pak po kombíku se čtyřkolkou a automatem. Sportovní bavorák tak bude mít o dost širší záběr a tím i potenciální zákaznickou základnu.
Nové BMW M4 Coupé a nové BMW M3 Sedan budou mít společnou světovou premiéru v září 2020 v Mnichově, kde se nově bude konat autosalon namísto Frankfurtu nad Mohanem. A příští rok nebudou moc nadšení v Audi a v Mercedesu, protože dorazí rival pro RS4 Avant a C63 Wagon. A podceňovat jej by nebylo moc rozumné...