Hlavní obsah

BMW omladilo svůj crossover X1, přijde i plug-in hybrid

Foto: BMW

Málokdo to ví, ale model X1 je nejprodávanějším SUV mnichovské automobilky. Druhá generace, která byla představena před čtyřmi lety, právě prošla omlazením. Změny jsou to ponejvíce decentní a příští rok dorazí hybridní provedení. A ano, ledvinky jsou větší než dosud.

Článek

Změn na omlazené verzi není mnoho, viditelné ale jsou. Začít můžeme novou maskou chladiče včetně jinak tvarovaných lamel. Maska je v duchu ostatních nových modelů BMW větší, tak „šíleně“  jako na X7 ale nepůsobí. Standardem jsou Full-LED světlomety, a to na přání v adaptivní verzi. Diody využívá také přední mlhové světlo.

Foto: BMW

BMW omladilo své X1 jen velmi decentně

Fanoušek BMW si všimne také nového předního spojleru s přepracovanými otvory pro přívod vzduchu. Drobných retuší se dočkal rovněž přední nárazník. BMW přidalo nový design litých kol, jejich velikost začíná na 17palcích a končí s disky o dva palce většími.

Zajímavostí je, že vzadu se zvětšil průměr koncovek výfuku z někdejších 70 na stávajících 90 mm. Čtyřválcové verze mají koncovky zdvojené, čímž je odlišíte od tříválcových motorů.

Uvnitř se změnil infoteinment, který nyní zahrnuje 10,25 dotykový barevný displej s novou generací systému iDrive. Interiér celkově, i díky lepším použitým materiálům, působí hodnotným dojmem, podobně jako v dražších X modelech. Novinkou je ambientní osvětlení se šesti různými barevnými odstíny.

Zadní sedačky jsou posuvné o 13 centimetrů. Zavazadelník nabízí v základním uspořádání 505 litrů, po sklopení zadních sedaček (mimochodem v dokonalém poměru 40 : 20 : 40) se množství přepravní kapacity zvedne na 1 550 litrů.

Všechny motorizace nově splňují emisní normu Euro6d, respektive Euro6d-TEMP a tvoří je výhradně tří a čtyřválcové motory. Příští rok dorazí plug-in hybridní provedení xDrive25e s technikou převzatou z modelu i8. Znamená to tedy spalovací tříválec o výkonu 92 kW (125 k) a 220 Nm (pohání přední kola). Zadní pak roztáčí elektromotor o výkonu 70 kW (95 k) a točivým momentem 165 Nm.

Základem je tříválcová patnáctistovka o výkonu 85 kW / 116 k a 270 Nm točivého momentu. Tato verze se nabízí výhradně s pohonem předních kol. Výkonnější čtyřválcový dvoulitr nabídne zajímavějších 170 kW (231 k) a 450 Nm (v rozmezí 1500 až 3000 1/min) a vždy nabídne pohon xDrive.

Benzinový motor je v nabídce pro omlazenou X1 zatím jediný. Jde o verzi xDrive25i a ta nabízí 170 kW (231 k). Spřažená je s s osmistupňovou automatickou převodovkou Steptronic, poháněna jsou standardně všechna čtyři kola.

Načítám