Článek
Vizuálních změn není mnoho, jde spíše o cizelaci původního designu. Některé změny jsou pak v duchu toho, co jsme již viděli na faceliftované běžné řadě 5. Jde o to, že má nové provedení přepracovanou masku chladiče s jednodílným rámečkem, který více zasahuje do předního nárazníku. Ledvinky mají naštěstí pořád „normální“ velikost, nenastala tak situace jako u nové řady 4, kde jsou jednoduše předimenzované.
Přední i zadní světlomety mají více zvýrazněnou linku ve tvaru písmene L u denního svícení; dozadu se pak navíc nastěhovala trojrozměrná LED světla. Drobnou změnou prošel i zadní nárazník. Novinkou jsou dále 20palcová kola double-spoke v leštěném provedení Orbit Grey. Ano, jsou to ty, které znáte z BMW M8.
Uvnitř je větší barevný displej multimediálního systému, který má nově velikost 12,3 palce (dříve jeho velikost byla 10,2 palce). Zjednodušil se i přístup k individuálnímu nastavení motoru, brzd, řízení a podvozku. Pomocí tlačítka M Mode se dá rychle přepínat mezi režimy Road a Sport. Tlačítko Setup pak umožňuje rychlejší přístup ke konfiguraci klíčových prvků nastavení.
Omlazené BMW M5 nemá vyšší výkon motoru než dosud. Znamená to tedy maximální výkon 600 koní při 6 000 otáčkách, respektive 625 koní u provedení M5 Competition. Nejvyšší točivý moment má stejnou hodnotu u obou a činí skvělých 750 Nm od 1 800 otáček do 5 600, respektive 5 860 otáček u M5 Competition. Síla motoru se standardně přenáší na všechna čtyři kola – stejně jako u verze před faceliftem je ale možné aktivovat stisknutím tlačítka pohon jen zadních kol, kdy dozadu putuje 100 procent točivého momentu. Převodovka je jako obvykle samočinná, jde o osmistupňový M Steptronic.
Zrychlení 0-100 km/h u tohoto dálničního expresu proběhne za 3,4 sekundy, respektive o desetinu rychleji u verze Competition. Co je ještě obdivuhodnější, zrychlení 0-200 km/h zabere pouhých 11,1 s, respektive 10,8 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezených 250 km/h, příplatkový M Driver’s paket posune omezovač na 305 km/h.
Kromě standardních brzd si můžete připlatit za karbon-keramické. Základem jsou devatenáctipalcová kola, M5 Competition má vždy „dvacítky“ a podvozek snížený o sedm milimetrů. Jiné jsou i pružiny a tlumiče; u této verze také konstruktéři zvolili zvětšený odklon předních kol pro lepší ovladatelnost ve vyšších rychlostech.
Současné provedení BMW M5 přijde v Česku na 3 199 300 korun a předpokládáme, že omlazené provedení bude podobně drahé.