Hlavní obsah

BMW omladilo supersportovní M5. Změnilo jen detaily

Foto: BMW

Omlazená řada 5 si svůj debut odbyla v květnu, nyní přichází čas na představení nejostřejšího provedení s tradičním označením M5. Souběžně s ním pak přichází ještě ostřejší provedení M5 Competition. Výkon přeplňovaného osmiválce se proti verzi před faceliftem nezměnil.

Článek

Vizuálních změn není mnoho, jde spíše o cizelaci původního designu. Některé změny jsou pak v duchu toho, co jsme již viděli na faceliftované běžné řadě 5. Jde o to, že má nové provedení přepracovanou masku chladiče s jednodílným rámečkem, který více zasahuje do předního nárazníku. Ledvinky mají naštěstí pořád „normální“ velikost, nenastala tak situace jako u nové řady 4, kde jsou jednoduše předimenzované.

Přední i zadní světlomety mají více zvýrazněnou linku ve tvaru písmene L u denního svícení; dozadu se pak navíc nastěhovala trojrozměrná LED světla. Drobnou změnou prošel i zadní nárazník. Novinkou jsou dále 20palcová kola double-spoke v leštěném provedení Orbit Grey. Ano, jsou to ty, které znáte z BMW M8.

Uvnitř je větší barevný displej multimediálního systému, který má nově velikost 12,3 palce (dříve jeho velikost byla 10,2 palce). Zjednodušil se i přístup k individuálnímu nastavení motoru, brzd, řízení a podvozku. Pomocí tlačítka M Mode se dá rychle přepínat mezi režimy Road a Sport. Tlačítko Setup pak umožňuje rychlejší přístup ke konfiguraci klíčových prvků nastavení.

Foto: BMW

Výkon se nezměnil, M5 má pořád 625 koní. Ne, že by to nestačilo na strašlivý kalup...

Omlazené BMW M5 nemá vyšší výkon motoru než dosud. Znamená to tedy maximální výkon 600 koní při 6 000 otáčkách, respektive 625 koní u provedení M5 Competition. Nejvyšší točivý moment má stejnou hodnotu u obou a činí skvělých 750 Nm od 1 800 otáček do 5 600, respektive 5 860 otáček u M5 Competition. Síla motoru se standardně přenáší na všechna čtyři kola – stejně jako u verze před faceliftem je ale možné aktivovat stisknutím tlačítka pohon jen zadních kol, kdy dozadu putuje 100 procent točivého momentu. Převodovka je jako obvykle samočinná, jde o osmistupňový M Steptronic.

Zrychlení 0-100 km/h u tohoto dálničního expresu proběhne za 3,4 sekundy, respektive o desetinu rychleji u verze Competition. Co je ještě obdivuhodnější, zrychlení 0-200 km/h zabere pouhých 11,1 s, respektive 10,8 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezených 250 km/h, příplatkový M Driver’s paket posune omezovač na 305 km/h.

Kromě standardních brzd si můžete připlatit za karbon-keramické. Základem jsou devatenáctipalcová kola, M5 Competition má vždy „dvacítky“ a podvozek snížený o sedm milimetrů. Jiné jsou i pružiny a tlumiče; u této verze také konstruktéři zvolili zvětšený odklon předních kol pro lepší ovladatelnost ve vyšších rychlostech.

Současné provedení BMW M5 přijde v Česku na 3 199 300 korun a předpokládáme, že omlazené provedení bude podobně drahé.

Načítám