Článek
Jako vůbec první se představuje vrcholná motorizace M40i doprovázená limitovanou zaváděcí edicí First Edition. Její vzhled? Ten vyvolá pochopitelně velkou dávku kontroverze. Z4 představená bývalým designovým šéfem Škodovky Jozefem Kabaňem si sice nese hromadu prvků z loni představeného konceptu, jenže lehce postrádá jeho uhlazenost a sofistikovanost.
Hlavně příď s extrémně širokými ledvinkami a dozadu protaženými světly vzdula vlnu vášně, stejně jako překombinovaná spodní část nárazníku s porůznu naskládanými průduchy a aerodynamickými prvky. Každopádně v pořádku je (alespoň za nás) zadek auta. Ten působí nízce a široce, má hezká elegantní světla a parádní spoiler integrovaný do víka kufru.
Dvoumístný roadster stojí na krátkém rozvoru, ačkoliv jeho konkrétní hodnota zatím nepadla. Střecha je elektricky ovládaná, klasicky plátěná. Minulá generace Z4 měla střechu skládací kovovou, ale rozhodně se nejedná o krok zpátky. Aktuální materiály na plátěné střechy poskytnou podobnou hlukovou a teplotní izolaci, ovšem jsou výrazně lehčí. A konkrétně na váhu se hodně dbalo - BMW slibuje optimální rozložení 50:50 mezi přední a zadní nápravu.
Interiér sice postrádá zajímavě vypadající dvoubarevné provedení kokpitu konceptu, ale ani tak nepřijde dvoučlenná posádka o typicky německou preciznost. Jelikož se jedná o sporťák, je střed palubky v Z4 natočen na řidiče a najde se tady ohromná spousta elektronických serepetiček poslední generace. Budíky jsou čistě digitální, displej systému iDrive je obrovský a doplněný ještě head-up displejem promítaným na přední sklo. Pochopitelně nechybí nějaké ty jízdní asistenty, barevné osvětlení dveří a palubní desky nebo bezdrátová nabíječka na telefony.
Jak už padlo, detaily „do hloubky“ zatím postrádáme, stejně jako kompletní paletu motorů, ale vrcholnou specifikaci M40i nám BMW ukázalo relativně podrobně. Jedná se samozřejmě o starý známý třílitrový řadový šestiválec dopovaný dvojicí turbodmychadel na výkon 340 koní. Na zadní kola sílu přenáší osmistupňová převodovka s pádly pod volantem a dále elektronicky řízený samosvorný diferenciál. Z nuly na sto se Z4 rozjede za 4,6 sekundy a maximálka je limitovaná na obligátních 250 km/h. Univerzální kombinaci pohodlí a jízdních vlastností mají na svědomí elektronicky řízené adaptivní tlumiče.
Všechny další detaily uvede BMW před říjnovým pařížským autosalonem, konkrétně 19. září. Nás však zajímá ještě „sestřička“ Z4 – souběžně vyvíjená Toyota Supra nové generace. Ta však letošní rok nestíhá a předvede se až v prvním pololetí 2019.