Hlavní obsah

BMW M760Li xDrive: Dvanáctiválcová luxusní kancelář

BMW M760Li xDrive

Zdá se vám přeplňovaný osmiválec jako ten nejlepší motor? Tak se svezte s dvanáctiválcem. Je to jako přesun do úplně jiné dimenze!

Článek

Já vím, dneska už je problém narazit na dvanáctiválcový motor. Končí s ním Mercedes a můžeme počítat s tím, že ho zanedlouho přestanou nabízet i BMW a Audi. Emisní normy jsou prostě neúprosné. Je to přitom škoda, protože jeho charakter je nezaměnitelný, nesrovnatelný a famózní. Nejde pouze o výkon, protože 610 koní už dneska směle zvládnou osmiválce, ale o celkový projev. Kultivovanost, zvuk a nakonec i ten medvědí zátah v celém rozsahu. Musím přiznat, že tohle je jeden z mála motorů, po kterém se mi bude opravdu stýskat.

Foto: Daniel Martinek

Pod plastovým krytem se skrývá dvanáct hrnků a 610 koní. Skutečná automobilová aristokracie

Ale teď už zpátky k sedmičce. Nová generace přišla na trh už v roce 2015 a vrcholné M760i pak o rok později. BMW mělo co napravovat, protože předchozí generace sedmičky nebyla úplně povedená, stejně jako pětka ze stejného období. Nelíbil se mi exteriér, interiér ani jízdní schopnosti. Jde o to, že pátá generace sedmičky nepůsobila jako opravdu luxusní vůz. Naštěstí si toho v BMW všimli a nová generace označovaná písmenem G většinu z negativ napravila. Rozhodně velký skok dopředu udělal design.

Foto: Daniel Martinek

Dynamické proporce, elegantní tvary, luxusní provedení. A ta nádherná barva!

Současná sedmička působí širším a nižším dojmem, byť se rozměry nijak zásadně nezměnily. Stačilo totiž zúžit a protáhnout světlomety, stejně jako masku chladiče a posadit auto o trošku blíže k asfaltu. Na druhou stranu vypadá poněkud zavalitě, avšak u luxusního sedanu to není problém. Sedmička se tradičně nabízí ve dvojím provedení, standard nebo Long s prodlouženým rozvorem o 14 cm, což se projevuje hlavně na zadních sedačkách. Interiér modelu M760Li můžeme považovat za luxusní, výhodou je většina prvků ve standardní výbavě. Ta naše sedmička byla navíc s prvky individual. Krásné bílé sedačky doplnila keramická úprava ovládacích prvků a špičkový audio systém. V zadní části nechybí rozkládací křeslo, dvě velké obrazovky a samozřejmostí je také systém masáží. Interiérový styl BMW nás prostě baví. Kvalitní materiály, vynikající zpracování, ale hlavně intuitivní ovládání a špičková grafika všech displejů. Máme pouze jedinou výtku k ovládacímu tabletu pro zadní sedačky. Klidně by se mohl přihlásit na závody šneků. Zasekává se, reakce na dotyk jsou pomalé, takže ho po pár minutách raději odložíte a všechno ovládáte přes klasická tlačítka.

Foto: Daniel Martinek

Jakmile se jednou rozložíte za volant, už vás odtamtud nedostanou jinak než párem tažných koní

To nejlepší na vás však čeká za volantem. Pod karosérií je maximum nejmodernější techniky, kterou BMW nabízí. Vlastně i do karosérie se dostala inovace v podobě lehkého karbonu. Díky němu hmotnost u základní verze začíná na hranici 1 800 kg a u nejlepší verze šplhá lehce přes 2 tuny. Zmíněné zlepšení je samozřejmě poznat i na obratnosti auta při jízdě. K tomu se přidává natáčení zadní nápravy, adaptivní M sportovní podvozek, aktivní řízení, výkonnější prvky a další prvky, díky kterým umí M760Li měnit charakter. Tohle auto můžete mít pouze s pohonem všech kol a rozhodně to není špatný nápad, a sice kvůli přenosu 800 Nm točivého momentu. Do nebes musím opět vychválit 8stupňovou automatickou převodovku ZF.

O komfortu už jsme mluvili a ve srovnání s předchozí generací jde o největší skok vpřed. Nejlepší sedmička umí krásně filtrovat nerovnosti, ale hlavně zvládá i ty příčné a hluk od kol nepřenáší do interiéru. Až se mi nechce věřit, že tohle houpavé auto je od BMW. Hodně se v tomto směru přiblížilo ke zmiňovanému králi třídy luxusních sedanů. Další radost a úsměv vám vykouzlí s přepnutím do režimu Sport. Celé auto v tu chvíli ztuhne, aniž byste šlapali na pedál plynu. Nahrbí se a zostří své reakce. A pak, když se plynu dotknete, dvanáctiválec ukazuje svůj maximální charakter. Zatlačí vás do sedačky, následuje až nechutný zátah a sedmička se na okreskách rozjede rychlostmi za hranicí maximální povolené rychlosti na dálnicích. A zvládá to za všech okolností. Skvěle brzdí, podvozek se minimálně naklání a dokonce nedává znát svoji váhu ani délku. Za volantem se najednou cítíte jako v mnohem menším sportovním autě. Na BMW v tomhle směru nemá ani Audi, ani Mercedes-Benz.

Pokud čekáte na nějaká negativa, moc jsem jich nenašel. Jasně, mohl bych tam zařadit cenu, ale to je nesmysl. BMW M760Li si nekupuje nikdo s průměrnou českou mzdou, ale člověk vydělávající dost na to, aby si mohl dovolit auto za více než pět milionů. Naopak při srovnání s konkurencí si BMW vede velmi dobře. Kromě nepovedeného tabletu vzadu mi tu schází druhá roztahovací sedačka, tak jako to umí Mercedes-Benz S ve výbavě Maybach. Podrobnější informace naleznete ve videotestu.

Související témata:
Načítám