Článek
Tenkrát šlo však o luxusní pohodlné limuzíny, teď už je to souboj na ostří nože dvou supersedanů střední třídy. Dokonce největších rivalů se velmi podobnou technikou. Obě auta mají pod kapotou přeplňované osmiválce s výkonem lehce přes 600 koní a obě auta mají inteligentní pohon všech čtyř kol, který lze jednoduchým stiskem tlačítka proměnit v zábavnou zadokolku. Obě auta můžeme také stále považovat za novinky s tím, že BMW M5 je přeci jen o nějaký ten půl rok novější. Kdo z vás chce vidět, jak funguje inteligentní čtyřkolka u Mercedesu, může se níže podívat na náš podrobný test, při kterém jsme model E63 S 4MATIC+ potrápili na polygonu firmy Max Cars v Příbrami.
Zahraniční novináři z portálu Carwow nyní připravili přímé srovnání obou vozů na letišti. Začali s klasickým drag racem, pak pokračovali testem brzd a nakonec s pružným zrychlením. Na tohle porovnání jsem byl hodně zvědaví, protože s novou M5 jsem ještě neměl možnost jezdit. A počítal jsem s tím, že M5 svého konkurenta bez problémů zkolí. Bohužel se tak nestalo a ve všech disciplínách Mercedes-AMG E63 S vyhrál. V drag race dokonce dvakrát, jak v základním nastavení čtyřkolek, tak i ve sportovním režimu pohonu všech čtyř kol. U brzd to nebylo jednoznačné a spíše to vypadalo, že Mercedes začal brzdit o něco dříve. Jenže to nic neznamená, i tak by BMW prohrálo v poměru 2:1.
Možná si říkáte, že si to BMW vyžehlí z pohledu jízdních vlastností, ale ani tady na tom Mercedes není vůbec špatně. Naopak mě a celou redakci překvapil, dokonce jsme byli u vytržení z toho, jak sportovní E63 S dokáže být. Umí házet zadkem jak ve čtyřkolkce, tak v režimu Drift, když zapojí pouze zadní nápravu a dokáže nabídnout i zpětnou vazbu. Oproti předchozí generaci je to obrovský skok. Zatím nám nezbývá nic jiného, než věřit tomuto videu, ale finální obrázek si uděláme, až si novou BMW M5 vyzkoušíme.