Hlavní obsah

BMW M5 od AC Schnitzer drtí Nürburgring

Foto: AC Schnitzer

BMW M5 F90 AC Schnitzer ve slavné zatáčce Caroussel

AC Schnitzer, známý to úpravce vozů BMW, si vzal do parády nový model M5. Vůz s výkonem 700 koňských sil a se závodním jezdcem za volantem předběhl ostatní nürburgringové harcovníky současnosti.

Článek

Nové BMW M5 má 600 koní, vypínatelnou čtyřkolku, stovku umí za 3,5 sekundy. To už víte z testu Honzy Koubka. Svět tuningu je tady od toho, aby z dobrých aut dělal ještě lepší. Ne vždy se to povede, ale dnes nebude řeč o puberťákovi, který se v dědově garáži snaží přestavět tátovu felicii na Nissan GT-R.

Firmu AC Schnitzer asi netřeba blíže představovat, zato jejich poslední výtvor si pár minut pozornosti jistě zaslouží. Tak tedy - přeprogramováním jednotky motoru (za 10 258 eur) se výkon zvýšil na 515 kW (700 k) a točivý moment si polepšil na výsledných 850 N.m. Obdivuhodnému motoru sekunduje kabát vozu. Hlavní pozornost na sebe strhává plejáda karbonových doplňků zlepšující aerodynamiku: přední spoiler, zadní křídlo, prahové lišty a samozřejmě kovaná kola. Ta Schnitzer nabízí v několika designech a dvou průměrech, 20 či 21 palců (cena jednoho kola je zhruba 1620 eur).

Jistě čekáte na výsledný čas, kterého se povedlo na Nürburgringu, konkrétně na Severní smyčce dosáhnout. Časomíra ukázala, že nejrychlejší kolo se podařilo zdolat za 7 minut 29,50 s. Co z toho vyplývá? Že Schnitzer M5 je o 9,4 sekundy rychlejší než standardní M5, ze které vychází, stejně tak je rychlejší než vrcholná M4 v provedení GTS, Mercedes-Benz AMG GTS či Porsche 911 Carrera S.

Použila firma Schnitzer nějaký trik, aby byl čas pokud možno co nejlepší? Z fotek je patrné, že přední sedadla rozhodně nejsou taková, jaká automobilka BMW montuje do modelu M5. Zadní lavice chybí úplně. Před vjezdem na trať je vůz přezutý na úplně nové pneumatiky (že by Michelin Pilot Sport Cup?), které jsou navíc předehřáté na správnou teplotu, viz nahříváky. Největším esem v rukávu je pak součástka, která se při podobných příležitostech umísťuje mezi volant a sedadlo – v tomto případě závodní jezdec Jörg Müller. A téměř prázdná trať je pak onou pomyslnou třešničkou na dortu.

Takže ano, je tady citelné zlepšení oproti základu. Na otázku, zda oněch 9 sekund dokáže ospravedlnit cenu modifikace, si už musí odpovědět každý sám. A nezapomeňte, že vy nejste Jörg Müller a během volných jízd po Nürburgringu budete mít sotva tak prázdnou trať jako on, tak i kdybyste podobných empětek měli plnou garáž, tak na čas 7:29,50 rovnou zapomeňte.

Související témata:
Načítám