Hlavní obsah

BMW M4 po plastice: Nová tvář a širší boky

Foto: Avante Design

V Avante Design navrhli bodykit, který zmírní vliv obřích nozder nové M4

Pokud výrobce sebere dost odvahy, může kontroverzní design automobilce vlastně do značné míry prospět. O daném kontroverzním modelu se totiž mluví. A už je jedno, v jakém to je smyslu. Jak se občas říká, špatná reklama neexistuje. Jedním z takových případů nepochybně bude i BMW s jejich novým modelem M4. A jak se dalo tak trochu očekávat, není to jen samotný výrobce, kdo z této kontroverzní debaty hodlá těžit.

Článek

Přesně k takovým patří například i úpravce Avante Design – ten pro bavorské sportovní kupé nabízí nejen novou přední „fasádu“, ale rovnou celý bodykit. Hlavním záměrem tu sice je dát „em-čtyřce“ agresivnější vzhled, když už ale byli v tom, rozhodli se podívat i na tu kontroverzní přední masku s nezvykle rozměrnými ledvinkami.

Foto: Avante Design

Avante Design je jednou z firem, které vyslyšely názor těch, kterým se zdá design přídě nového BMW M4 „přitažený za nos“

Bodykit by měl zároveň nabídnout poměrně slušnou dávku exkluzivity – karosářská sestava vznikne v přesně dané omezené sérii v celkem třech stupních, přičemž ten nejvýraznější (na fotografiích) bude znamenat rozšíření o plných 18 centimetrů. A přestože se zatím díváme na designérské vizualizace, vývoj už je v plném proudu.

Bodykit vozu propůjčuje i aerodynamickou optimalizaci, s čímž souvisí i zcela nová kapota s vyboulením a průduchy pro lepší odvod horkého vzduchu zpod kapoty. Zajímavé potom je, že Avante Design nabízí variantu jak s původními velkými ledvinkami od výrobce, tak i se zmenšenými ve stylu řekněme třeba modelu M8. V neposlední řadě – a zní to vlastně dost paradoxně – ale tento nový agresivní design vlastně do značné míry harmonizuje design samotné M4, protože ty přerostlé ledvinky vpředu už zkrátka a dobře tolik nebijí do očí.

Jmenovitě potom osazení bodykitu zahrnuje kromě rozšířených blatníků ještě kompletně nové nárazníky a tomu přizpůsobené výdechy vzduchu, boční nástavce prahů, a to vše je vzadu zakončeno o kus mohutnějším difuzorem – budeme předpokládat, že bude také účinnější než ten tovární. Na víku kufru potom překvapí karbonový zadní spoiler až podezřele připomínající ten, který automobilka BMW nabízí pro M4 v rámci paketu M Performance.

Co si budeme povídat, něco podobného se dalo čekat – otázka tedy zněla nikoliv jestli, ale spíše kdy. Nejsme zrovna příznivci radikálních a extravagantních úprav, ale pravda je, že díky nafouknutým blatníkům a ostře řezaným spoilerům se najednou ty tolik diskutované obří ledvinky skoro ztrácejí. Jestli je v tomto případě lepší zvolit úpravu s původními ledvinkami, se zmenšenými ledvinkami „po plastice“ nebo snad ponechat M4 v původním stavu, to už necháme na čtenářích. Schválně nám napište do diskuse.

Nechme se každopádně překvapit, jak bude příď emkové řady 4 designově „ladit“ k designu připravované M4 CSL, která by se podle všeho měla představit už v průběhu příštího roku. A nejen to, již brzy se dočkáme taky otevřené verze M4 kabrio a věřte nebo ne, v roce 2022 konečně i BMW M3 kombi. Že by BMW začalo vyslýchat zbožná přání některých fanoušků, případně (potenciálních) zákazníků, kteří mají chalupu?

Související témata:
Načítám