Článek
Upravený nárazník, boule na kapotě, výdechy za předními koly, vytažené blatníky vyplněné velkými ráfky a čtyři koncovky výfuku na zádi – když jste tohle na BMW rozeznali, bylo jasné, že jde o nejrychlejší verzi M, se kterou není radno si zahrávat. Jenže časy se mění a štafetový kolík nejrychlejších variant podle všeho přeberou elektromobily.
Tedy ne, že by nová M4 vyměkla. Podle všech zákulisních zvěstí bude mít dvakrát přeplňovaný šestiválec s výkonem 510 koní a 600 Nm, takže na stovku vystřelí za bleskových 3,5 sekundy a bude pelášit až 250 km/h (elektronicky omezených).
Jenže chystaný elektrický sedan i4, který z řady 4 konstrukčně vychází, bude ještě výkonnější a rychlejší. Dvojice elektromotorů by měla poskytovat celkový výkon 530 koní a 800 Nm, takže na stovku díky nekonečnému zátahu dorazí ještě o chloupek rychleji a maximální rychlost bude nejspíš podobná, tedy také elektronicky omezená na obligátních 250 km/h.
Představení nového BMW řady 4 je už za rohem, očekáváme ji každým dnem. Dorazí ve variantě kupé, kabrio a čtyřdveřové Gran Coupe, na výběr bude hned několik benzinových a dieselových motorů se čtyřmi i šesti válci, dojde pochopitelně i na plug-in hybridy.
Na špici nabídky pak bude sportovní varianta M4 (ve verzi s pohonem všech kol a automatickou převodovkou, ale těšit se můžeme i na zadokolku s manuálem pro pravé řidiče), které se dočkáme na podzim. Příští rok se pak představí elektromobil i4 s karoserií sedanu, respektive čtyřdveřového kupé (označované Gran Coupe).
My jsme ale aktuálně nejvíc zvědaví, jak bude sériová verze vypadat s těmi velkými ledvinami na přídi…