Článek
BMW M3 platí již od roku 1986 za hodně ostré náčiní pro zkušené řidiče a i přes jisté prvotní obavy bude v těchto stopách nová, v pořadí již šestá generace následovat. Automobilka totiž pár týdnů před oficiálním představením poodhalila specifikace nového modelu (které platí pro sedan M3 i technicky spřízněné kupé M4), a tím potvrdila spekulace, které už nějakou dobu kolovaly mezi fanoušky. My z nich jsme nadšení a vy jistě budete také...
Motor
Pod kapotou bude stejně jako u minulé generace dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec (s interním kódem B58) a skvělou zprávou je, že se obejde bez hybridních technologií! Žádná elektřina vám tak nebude kazit puristický zážitek. V nabídce bude hned ve dvou verzích – základní s výkonem 480 koní (nárůst oproti minulé generaci o poctivých 50 koní) a 600 Nm, silnější verze Competition posílí dokonce na masitých 510 koní a 650 Nm. Konkrétní dynamické parametry ještě neznáme, ale odhadujeme, že M3 Competition by tak mohla zrychlit na stovku zhruba za 3,5 sekundy, maximální rychlost bude omezená pravděpodobně na zcela dostatečných 280 km/h.
Převodovka
Tady panovala mezi fanoušky velká nejistota – nabídne ještě BMW poctivý manuál, když už většina zákazníků kupuje automat (vždyť pro standardní řadu 3 si manuál můžete koupit jenom pro nejlacinější verzi 318d a 320d)? Naštěstí automobilka zůstala věrná svému etosu „radost z řízení“ a přímo řazená převodovka zůstala v nabídce! Nicméně pouze ve spojení se slabší verzí motorizace – 480 koní by vám ale mohlo stačit, co říkáte...? Silnější varianta Competition bude naopak k dispozici pouze s osmistupňovou automatickou převodovkou M Steptronic.
Pohon
Prvotní zprávy strašily, že nová M3 už bude pouze s pohonem všech kol. Nu, s monstrózním výkonem dnešních turbomotorů to dává určitý smysl, jenže puristovo srdce pláče, protože čtyřkolka obvykle nedovoluje táhlé drifty, které u sportovních aut jako M3 tolik milujeme. Naštěstí BMW potvrdilo, že v nabídce bude i zadokolka, která navíc dorazí na trh jako první. Pohon všech kol xDrive nabídne automobilka až později a v kombinaci pouze s automatickou převodovkou – primárně tedy pro ty zákazníky, který hledají silniční rychlík, který je za deště nekousne. Zkušení nadšenci ale nepochybně sáhnou po ryzí variantě s manuálem a v zadokolce.
Pokud jsou vaše řidičské zkušenosti i rychlostní ambice vyšší, pak se můžete těšit i na posílenou, odlehčenou a řádně nabroušenou variantu (jestli jí budou říkat CSL, GTS nebo jinak zatím nevíme) – její existenci nikdo z fabriky dosud nepotvrdil, ale byli by blázni, kdyby s něčím podobným nepřišli. Jisté je naopak to, že ani s šestou generací nedojde na variantu rychlého kombíku, což je vzhledem k existenci Audi RS4 Avant a Mercedesu-AMG C63 Wagon dost škoda...
Nové BMW M3 a M4 se oficiálně už v září na výstavě v Mnichově (nahrazující autosalon ve Frankfurtu), na trh pak dorazí ke konci roku. My se už nemůžeme dočkat... co vy?