Hlavní obsah

BMW M2 CS – konkurence pro Cayman GT4

Foto: bmwblog

Maskované prototypy BMW M2 CS můžete aktuálně potkat hlavně na Nordschleife

Potvrzeno, opravdu bude! Toužebně očekávané BMW M2 CS prochází poslední sérií testování na okruhu i v běžném provozu a zjistili jsme o něm spoustu informací, které vás budou zajímat. Takže, na co se můžete těšit? Jaký bude mít motor, kolik koní a co všechno na něm BMW upraví?

Článek

O BMW M2 CS, tedy reálném soupeři pro Cayman GT4, se mluví již dlouho. V jednu chvíli, že bude, pak zase pro změnu, že nebude, pak zase jinak… Nedávné spekulace, že BMW kvůli emisím zařízne Z4, optimistickým vyhlídkám taky zrovna nenahrávaly, ale teď už je to definitivní! BMW M2 CS opravdu bude! A na jaře příštího roku si je budete moci koupit. BMW vůz kupodivu nepředstaví na autosalonu ve Frankfurtu, ale o pár dní později a veřejnou premiéru by si mělo odbýt na autosalonu v Los Angeles. Takové jsou alespoň neoficiální zprávy z důvěryhodného zdroje.

Původní zprávy naznačovaly, že M2 CS bude pohánět nový motor s kódovým označením S58, který se používá v modelech X3 M a X4 M. Pravda je ale taková, že si M2 CS nechá starší pohonnou jednotku S55 ze stávající M2, která však projde řadou úprav. Přeplňovaný třílitr by se měl tedy chlubit výkonem 450 koní a točivým momentem 550 Nm, přičemž síla bude na zadní kola proudit přes sedmistupňovou automatickou převodovku, ačkoliv v nabídce má být i šestistupňový manuál!

Foto: bmwblog

M2 CS bude mít karbonovou střechu. Je lehčí sice jen o pět kilo, ale snižuje těžiště

Vrcholný model bude mít řadu vylepšení a vizuálně si ho určitě nespletete. Bude mít zadní spojler, difuzor, splitter a zrcátka z karbonu, ze stejného materiálu pak bude střecha a přední kapota. Přednosti karbonu si pak řidiči užijí taky v interiéru, v rámci odlehčování a sportovního pocitu z něj bude středová konzole a kryty klik dveří. Sedadla z BMW M4 CS budou čalouněná Alcantarou, stejně jako volant, chybět nebude ani kontrastní prošívání a znaky M2 CS. Suma sumárum to znamená opravdu pár kilo dolů a nejlepší emko (doufejme) by mělo vážit maximálně 1 540 kg.

Standardem budou devatenáctipalcová kola 763M, která budou obuta ve špičkových pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup. Podvozek má upravené zavěšení, konkrétně pevnější pružiny, tlumiče a stabilizátory, ale taky nižší světlou výšku a pevnější uložení přední nápravy. Za příplatek si pak budete moci dopřát karbon-keramické brzdy, vpředu šestipístkové s průměrem 410 mm, vzadu pak jednopístky 396 mm. Kromě vyššího brzdného výkonu se tady bavíme o úspoře neodpružené váhy 4 kg na každém kole, což už rozhodně stojí za úvahu.

Jak už zaznělo, premiéra bude ještě letos, do výroby půjde BMW M2 CS na jaře a skončí v prosinci. Podle dobře informovaného zdroje vznikne jen 2 200 aut, ale s tímto číslem bychom byli raději ještě opatrní. Nicméně i tak zbývají už jen dvě věci… Podepsat objednávku a prodat ledvinu.

Načítám