Hlavní obsah

BMW M2 CS – důkaz, že v Mnichově to pořád myslí vážně

Foto: BMW

BMW M2 CS poznáte na první pohled podle karbonové střechy a karbonového lízátka pod předním nárazníkem

Tak už je to oficiální, BMW vyrobí ultimativní M2 CS. Do detailu vyladěný vůz vyrobený v počtu pouhých 2 200 kusů můžete brát jako důkaz, že v Mnichově to s radostí z jízdy myslí pořád vážně. Bude to nepochybně skvělá víkendová hračka, okruhová zbraň, ale i sběratelská investice!

Článek

Zapomeňte chvíli na obří ledvinky, na pohon předních kol i na velikost modelu X7. Přestaňte fňukat, že BMW už není takové, jako bylo dřív. Teď je důvod k oslavě! Nová M2 CS je možná labutí písní, ale taky je mimořádnou příležitostí, jak si dopřát auto, které má všechny předpoklady k tomu, aby se stalo legendou. A nepochybujeme o tom, že i dobře pojede!

Foto: BMW

Z karbonu je i odtoková hrana na víku kufru, zrcátka, difuzor a přední kapota

Dnešním dnem se v podstatě potvrzují údaje, které prosákly na povrch už v průběhu roku. Vypiplaný přeplňovaný šestiválec z běžné M2 má výkon zvýšený na 450 koní a točivý moment 550 Nm. Motor by měl být hodně točivý, ostatně omezovač je až v 7 600 otáčkách. Od začátku bylo jasné, že všechna síla bude na zadní kola proudit před sedmistupňovou převodovku DCT a elektronicky řízený diferenciál. To teď BMW potvrdilo, ale taky se splnilo očekávání těch největších puristů a M2 CS si budete moci dopřát i s manuální převodovkou! Rozdíly ve zrychlení jsou jen nepatrné, s automatem zrychlí na stovku za 3,8 sekundy, s manuální převodovkou to pak dá šikovný řidič za 4,0 s. Je vám asi jasné, co bychom si vzali my…

Aby se tato čísla stala realitou, musel motor projít celou řadou uprav, ale BMW se zatím omezilo na konstatování, že M2 CS má tři chladiče, dvě olejová čerpadla, přepážky v olejové vaně a pro verze s převodovkou DCT je chladič převodového oleje. Podle spekulací se ale budeme bavit i o novém sání, jiném výfuku a samozřejmě elektronice. Jen pro jistotu připomínáme, že výchozí M2 Competition má 410 koní a 550 Nm.

Foto: BMW

V interiéru najdete lány Alcantary, krásná sedadla a nezbytné logo CS. Na výběr bude mezi manuální a automatickou převodovkou

Velkým překvapením je podvozek s adaptivními tlumiči. Původně se mluvilo o tom, že M2 CS bude mít ocelové pružiny a tlumiče jen s jedním nastavením, stejně jako má verze Competition, ale nakonec tady máme elektronicky řízené odpružení pracující v režimu Comfort, Sport a Sport+. Zadní pětiprvková náprava je z kovaného hliníku, podvozek má kompletně přepracované uložení, aby se zlepšily reakce auta na limitu a vůz dával řidiči lepší zpětnou vazbu. V základu budou šestipístkové brzdy vpředu a čtyřpístkové vzadu s ocelovými kotouči s průměrem 40 a 38 centimetrů, za příplatek budou pak i keramiky.

Co se kol týče, tak M2 CS bude jezdit na devatenáctipalcových kolech, pneumatiky budou mít rozměr 245/35 vpředu a 265/35 vzadu. Standardem bude černé lakování, ale budete si moci dopřát i matnou zlatou. A když už jsme u barev… Modrou na fotkách doplní ještě bílá, černá a stříbrná. Interiér bude jedině v černé a najdete v něm Alcantaru nejen na sedačkách a volantu, ale i na přístrojové desce a středovém tunelu.

Tak, to je zatím všechno, víc nevíme. Všech 2 200 aut bude vyrobeno v příštím roce a cena zatím nebyla oznámena. V příplatkové výbavě najdete jen sedmistupňovou dvojspojkovou převodovku, keramické brzdy, matná zlatá kola a lepivé pneumatiky Michelin Cup 2. Můžete se tedy soustředit jen na výběr barvy a na to, kde rychle získat hotovost… Jo, tohle se BMW vážně povedlo – gratulujeme!

PS: Přestože nové modely BMW 1 a BMW 2 mají pohon předních nebo všech kol, BMW M2 příští generace bude opět zadokolka!

Načítám