Hlavní obsah

BMW M2 Competition upravené od G-Power je prostě bestiální

Foto: G-Power

BMW M2 Competition od G-Power

Jestli hledáte cenově relativně dostupné auto, které nabídne kopec zábavy, dokonalou ovladatelnost a ukázkovou čitelnost, pak je to jednoznačně BMW M2. Není přehnaně kousavé ani zbytečně moc výkonné. Ovšem úpravce jménem G-Power si myslí, že právě výkon mu chybí. A tak ho navýšil. A pořádně!

Článek

Víte, proč se BMW M2 Competition stalo mezi milovníky řízení tak oblíbeným a vyhledávaným? Protože mu automobilka nadělila manuální převodovku. Mimochodem, opravdu fantastickou manuální převodovku. Stalo se tak posledním ostrým BMW, ve kterém můžete ještě používat spojku a řadicí páku tak, jak to je v podobně naladěných autech ideální. Nic proti automatu, ale hrát si osobně s meziplyny je prostě skvělý pocit. Už od počátku měla být M2 Competition takovou mladší sestrou ostrých M3 a M4, což se podle mého povedlo. Ostatně s M3 sdílí také pohonnou jednotku, když pod kapotou má zážehový řadový šestiválec s technologií M TwinPower Turbo přeplňovaný dvojicí turbodmychadel, jehož výkon je 410 koní a točivý moment 550 Nm.

Z 0 na 100 km/h umí tahle malá potvora sprintovat za 4,2 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Vozidlo však může být vybaveno paketem M Driver´s, který posune maximální rychlost na 280 km/h. Ale upřímně, v tomhle autě není důležitá maximální rychlost nebo údaj o zrychlení. Jeho kvality jsou v ovladatelnosti, v chuti po zatáčkách, a hlavně v touze po házení zadkem. A toho se v jeho společnosti nemusí bát ani méně zkušení milovníci driftů. Jak říkám, M2 nekouše a vždy vám dá přesně vědět, kdy už nechá zadek sklouznout a kdy naopak pojede čistou stopu. Záleží jen na vás, co od ní chcete. Poslechne na slovo.

Ovšem to, co z M2 Competition udělal úpravce G-Power, z něj dělá úplně jiné auto. Osobně nemůžeme hodnotit, ale dle údajů mnohem ostřejší, tím pádem tedy i určené pro zkušenější řidiče. Přemapovali řídicí jednotku, přidali nové výfukové potrubí a pár nových dílů do motoru, přičemž výsledkem je zvýšený výkon na 670 koní a točivý moment na 860 Nm. A to je zatraceně hodně, dokonce si myslím, že možná už zbytečně moc. Vždyť ten, který by toužil po vyšším výkonu, může sáhnout právě po M3, M4 nebo nakonec i po M5. Obzvlášť, pokud k ceně auta, která je v základu 1 712 100 Kč, připočteme cenu úpravy, která je 20 000 eur, tedy asi 514 000 Kč.

Spolu s vyšším výkonem úpravce elektronicky zvýšil i maximální rychlost, a to na 330 km/h. Naopak doba, za kterou proběhne zrychlení z 0 na 100 km/h, se snížila na 3,2 sekundy. A ještě přidáme důkaz, jak moc výkonná tahle úprava je. Srovnat se totiž dá třeba s Ferrari 488 GTB, které má totožnou maximální rychlost a jen o 0,2 rychlejší čas při sprintu z klidu na 100 km/h.

Související témata:
Načítám