Článek
Zahájení výroby letos v létě potvrdil Oliver Zipse, předseda představenstva. Výroba bude probíhat v rámci joint venture s automobilkou Brilliance Automotive v čínském závodě ve městě Šen-jang. Kompletovat se zde budou i evropské verze iX3. Zda se tento model někdy bude vyrábět i v Evropě, zatím není jisté. BMW tak následuje třeba švédské Volvo, které některé modely rovněž vyrábí výhradně v Říši středu.
Design BMW iX3 je hodně podobný standardní X3. Jiná je přední maska, elektrický model také dostane aerodynamická kola, některé modré detaily a chybět pochopitelně bude výfuková soustava. Přípravy na spuštění sériové výroby současná situace kolem koronaviru nezbrzdila, uvedl Zipse na výroční valné hromadě.
BMW iX3 podle předběžných informací bude pohánět elektromotor s výkonem 285 koní a 400 Nm. Lithium-iontová baterie pak nabídne kapacitu 74 kWh, což by mělo stačit na dojezd na jedno nabití více než 440 km. Zajímavostí je, že baterie budou menší než u konkurentů. Speciální konstrukce článků s vyšší hustotou je vyrobena z niklu (80 procent) a kobaltu a manganu (10 procent).
BMW plánuje uvedení dalšího čistě elektrické auta, které doplní i3 a iX3, půjde o fastback i4 EV, který bude designově vycházet z řady 4 Gran Coupe (která bude na trh uvedena v nejbližších týdnech a měsících), techniku bude sdílet právě s elektrickým SUV iX3. Jeho uvedení na trh proběhne až v průběhu příštího roku, kdy se bude muset postavit silnému rivalovi od Audi.