Článek
Uf, je to v suchu. Na rozdíl od radikálního faceliftu řady 7 se tentokrát žádné gigantické ledvinky na přídi nekonají. Vlastně velikostně zůstaly prakticky stejné, akorát mají trochu upravený tvar a nově jsou propojené jednodílným rámečkem. Pozměněné jsou i oba nárazníky (v klasické i M Sport verzi). Podle čeho však faceliftovanou pětku poznáte na první pohled, jsou nová světla s upravenou grafikou LED denního svícení – vpředu má místo kočičích očí tvar hokejek v duchu nové trojkové řady, vzadu přecházejí na trojrozměrnou grafiku.
Důležitější jsou však technické změny – v základu jsou LED světlomety vybavené technologií Matrix (automaticky upravují paprsek dálkových světel podle aktuálních podmínek), na přání však nově můžete mít i laserové světlomety s delším dosvitem. V kabině pak 12,3“ digitální přístrojový panel doplňuje až 12,3“ displej infotainmentu se systémem iDrive 7. generace (ve standardu má Apple CarPlay i Android Auto, nově pracuje s BMW mapami a umožňuje také online aktualizace), který stále primárně ovládáte otočným ovladačem, ale můžete používat i dotyk, gesta nebo hlas.
Nabídka motorizací se nijak zásadně nezmění, pouze budou od nynějška všechny čtyřválce i šestiválce kvůli zvýšení efektivity (čti snížení emisí) vybaveny 48V mild-hybridním systémem, který rekuperovanou kinetickou energii využívá k ulehčení práce spalovacího motoru (startér/generátor dokáže poskytnout výkon až 11 koní) a k pohonu palubních systémů při zhasnutém motoru.
Rozšiřuje se však počet plug-in hybridních variant. K již dříve představené limuzíně 530e (s kombinovaným výkonem až 292 koní a elektrickým dojezdem přes 50 km) s pohonem zadních nebo všech čtyř kol přibude letos na podzim ještě praktičtější varianta Touring (tedy kombi). Ve stejné době dorazí také silnější verze 545e xDrive (pouze jako sedan) s kombinovaným výkonem 394 koní, 600 Nm a čistě elektrickým dojezdem přes 50 km.
Drobných změn se dočkala také funkcionalita jízdních asistentů – sledování jízdy v pruhu umí nově zásahem do řízení vrátit auto do pruhu, sofistikovanější systém řízení a udržování v jízdním pruhu je propojený s navigačními daty a upozorní vás na nutnost změnit jízdní pruh, v případě dálniční kolony také dokáže automaticky najet ke kraji, a vytvořit tak uličku pro záchranné složky. Parkovací asistent dostal nově funkci couvacího asistentu, který dokáže po zastavení vycouvat trasu do vzdálenosti 50 m ve stejné trajektorii, v níž vůz přijel.
A to je v podstatě vše – žádné radikální řezy, ale to ostatně nebylo potřeba, protože současné generace řady 5 prodalo BMW za poslední čtyři roky přes 600 tisíc kusů. Další budou určitě utěšeně přibývat i přes to, že ceník začíná na částce 1 313 000 Kč (za 520i Sedan, pro stejný Touring je to až 1 385 800 Kč). Pokud na ni máte zálusk, na trh dorazí nová pětka již v červenci.
Spolu s řadou 5 inovovalo BMW také technicky spřízněnou řadu 6 GT – kompletní popis jejích změn najdete v našem článku.