Článek
V roce 2014 tedy BMW ohromilo svět, ale hybridní varianta sportovního kupé se vyvíjela poměrně dlouho. Poprvé se totiž koncept i8 ukázal už v roce 2009 s názvem Vision EfficientDynamics. O další dva roky později jsme mohli vidět již reálnější variantu tohoto vozu, aby se o tři roky později ukázala již sériová varianta. BMW i8 bylo a vlastně stále je revolučním vozem, protože jako první hybridní vůz využívá karbonový monokok i v sériové podobě, díky kterému je extrémně tuhé a zároveň i lehké. Jeho hmotnost se všemi baterkami a elektromotorem nepřekračuje 1 500 kg. Pohon kombinuje elektromotor na přední nápravě s přeplňovaným tříválcem o objemu 1,5 litru na zadní nápravě s výkonem 231 koní. Elektromotor nabízel dojezd pouze na elektřinu nějakých 37 kilometrů.
BMW i8 bylo na jednu stranu dobré, revoluční a extrémně zajímavé, ale na druhou stranu mělo pro nás i několik výrazných negativ. Zaprvé jeho přilnavost limitovaly hodně úzké pneumatiky, které měly za úkol snižovat spotřebu. Reálný dojezd na elektriku byl podstatně nižší, než hovořila oficiální čísla. A nakonec byla problémem také odkládací místa v interiéru. Suploval je pouze malý zavazadlový prostor za motorem, který se výrazně ohříval.
V letošním roce BMW přišlo se zásadním faceliftem modelu i8, který však není poznat na vnějším designu. Největšími novinkami jsou silnější elektromotor, který dostal dalších 12 koní, otevřená varianta Roadster, větší dojezd elektromotoru a nakonec i širší pneumatiky, zvyšující přilnavost auta při ostřejší jízdě. Tohle všechno mělo za efekt, že se nám vylepšená i8 Roadster začíná více líbit. Vlastně jsme všichni v redakci doputovali k názoru, že pro otevřenou variantu byla i8 od začátku stavěná. Více to k ní sedí. Opravdu se reálně zvýšil dojezd pouze na elektriku, kdy teď zvládne více než 40 km a také je znát posílení výkonu elektromotoru. O přilnavosti pneumatik ani nemluvě. Pořád nejde o supersport, ale o dobře fungující sportovní hybridní vůz, který vám v určitých situacích popustí uzdu vašim sportovním choutkám. Jeden zcela zásadní problém však přetrvává. Cena. Základní varianta překračuje hranici 4 milionu korun a naše testovací, se pomaličku ale jistě blížila k pěti milionům a za to už můžeme mít opravdové, zajímavější a hlavně zábavnější supersporty.