Hlavní obsah

BMW i8 dostalo facelift a s ním i víc koní či verzi Roadster

Foto: Archiv Garáž.cz

Hybridní tříválcové UFO z Mnichova se dočkává po necelých čtyřech letech na trhu faceliftu a s ním i drobných vylepšení. Nejdůležitější novinkou je, že nyní jsou varianty dvě - Coupe a Roadster!

Článek

Na autosalonu v Los Angeles bylo představeno faceliftované BMW i8, a to hned ve dvou variantách. Kromě již známého kupé totiž přijíždí rovněž otevřená verze Roadster. Vůz dostal oproti dřívějšku drobné úpravy vzhledu a navíc byla vylepšena i technika!

Foto: Archiv Garáž.cz

Přeplňovaná tříválcová patnáctistovka pohánějící zadní kola zůstává stejná, tedy má stále výkon 231 koní. Posílil však elektromotor pro přední nápravu, a to na 143 k. To ve výsledku znamená, že kombinovaný výkon poskočil na 374 koní, ačkoliv papírové hodnoty akcelerace a maximální rychlosti zůstávají stejné. Důležité ale je, že se zvětšila kapacita baterií, a to ze 7,1 kWh na 11,6 kWh. To ve výsledku znamená, že i8 Coupe ujede na jedno nabití až 55 km, o něco těžší Roadster pak 53 km.

Foto: Archiv Garáž.cz

Když už jsme u té hmotnosti, Roadster je o 60 kg těžší, než kupé. Má navíc elektricky stahovatelnou plátěnou střechu, která se skládá 15 sekund, a to do rychlosti 50 km/h. BMW i8 Roadster pak již pochopitelně nemá ta zadní sedadla, kterými se může pyšnit kupé. V interiéru obou modelů nyní najdeme 8,8 palcovou dotykovou obrazovku a zvenku nechybí třeba nový design kol. Některé obrázky napovídají, že pneumatiky by mohly být konečně trochu širší, což sice nepomůže spotřebě, ale rozhodně to zlepší chování vozu v zatáčkách.

Foto: Archiv Garáž.cz

Načítám