Článek
Dvojka je s námi na světě od roku 2014 a stala se tak nástupcem jedničkového kupé. BMW na tento systém přeskočilo nejen u nejmenšího modelu, ale také u větší trojky, kterou doplnila řada 4, která převzala karosářské varianty Coupé, Cabrio a Grand Coupé. Dvojka převzala pouze dvě verze, tedy sportovnější Coupé a také Cabrio. Nicméně v budoucnu se můžeme dočkat toho, že o malý zábavný vůz přijdeme, protože se z něho stane "obyčejná" předokolka. BMW to právě předvádí s jednou odvozeninou 2 Active Tourer, která je postavená na stejné platformě jako Mini Countryman. Nicméně, zatím se můžeme těšit z toho, že jednička i dvojka zůstává u oblíbené koncepce s motorem vpředu a pohonem zadních kol.
Já osobně nepatřím mezi velké příznivce otevřených vozů, ale pokud bych se měl nějaký vybrat, tak to bude určitě model od mnichovské automobilky, která stále zůstává u kabrioletů s klasickou plátěnou střechou. A to se mi hodně líbí. Správný kabriolet má mít plátěnou střechu, která přináší několik výhod. Rychlejší skládání, více místa v zavazadlovém prostoru a specifický design. Nevýhoda v komfortu už je dávno pryč, protože kvalita plátěných střech je úplně někde jinde.
Otevřená dvojka stejně jako kupé, kopíruje přední část hatchbackové jedničky. Zepředu vypadá vcelku svalnatě i přesto, že má celkově kompaktní postavu. Nechybí tu velké ledvinky, úzká do boků protažená světla a v naší eMpaketové verzi též ostřeji řezaný nárazník. Daleko více se mi líbí z boku a zezadu. BMW kabriolety a kupé vždycky umělo, takže zadní část nevypadá jako přilepená k hatchbacku. Plynule navazuje na zbytek auta, mírně se rozšiřuje a díky zvedajícímu se klínovitému profilu nevypadá submisivně. Navíc není zadní převis příliš dlouhý a tím pádem si dvojka sebou nevozí ošklivý baťoh. Je to jeden z těch hezčích malých kabrioletů na trhu. Naše verze měla ještě hezký design litých kol a dvojitou asymetricky dlouhou koncovku výfuku.
Interiér dvojky připomíná staré dobré BMW. Kvalitní materiály, špičkové zpracování, přitom ale nepůsobí nabubřele. Je tu analogový přístrojový štít, klasická ruční brzda a z moderní doby jen velký digitální displej přilepený na vrchol přístrojové desky uprostřed. M paket přidává sportovní tříramenný volant, sedačky a výrazné prošívání. Miluju tyhle bavorácké sedačky, které skvěle drží tělo, můžete je posadit až úplně na podlahu a ještě kombinují látkové čalounění s alcantarou. I přes kompaktní tvary interiér na první pohled nepůsobí malým dojmem. Jasně, na zadní sedačky si nesednou dospělí vysokých postav, ale pokud najdete čtyři cestující s výškou kolem 170 - 175 cm, tak se tam složíte pohodlně. A slušný je také zavazadlový prostor. Když si necháte střechu nahoře, dostanete do něho až 335 litrů, po složení se zmenší na 280 litrů, což je pořád velmi slušná hodnota.
A teď k tomu nejkontroverznějšímu. BMW 2 Cabrio jsme měli v M paketu, ale pouze v optickém. Pod kapotou byl usazen přeplňovaný vznětový čtyřválec, spolupracující s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. Kontroverzní kombinace je to proto, že se dieselový motor do kabrioletu příliš nehodí. Jenže tento názor vám vydrží do té doby, než se s autem svezete. Dvojka už není tak sportovně tvrdá, jak bylo zvykem dříve. Je komfortní, docela kultivovaná a když stáhnete střechu a nasadíte windshot, tak vám přestane vadit i ten dieselový motor. S dobrým počasím nad hlavou zapomente na nějaké předsudky a začnete si užívat až překvapivé pohody na palubě. Uvnitř se dá fungovat, mluvit a poslouchat rádio v pohodě do 130 km/h. Čekal jsem to podstatně horší. Dvojka je jistá ve svých pohybech, neposkakuje a v zatáčkách se jemně naklání. Dokáže také dobře filtrovat nerovnosti. Samozřejmě je cítit vyšší hmotnost, ale vzhledem k pohonu zadních kol to není tak problematická, jako u předokolek. Dobrou náladu vám také zajistí automatická převodovka od ZF, kterou má BMW pořád nejlepší na trhu. Takže pokud nebudete požadovat od dvojky kabrio nějaké sportování, budete nadmíru spokojeni. Samozřejmostí je i dobrá spotřeba, která sice neodpovídá hodnotě udávané výrobcem, ale pohybovat se budete někde mezi 5,5 až 6 litry, což je vzhledem k více než dvěma stovkám koní pod kapotou velmi pěkná hodnota.
Dalo by se říci, že dvojkové kabrio s dieselovým motorem nemá skoro žádné chyby, ale tak to funguje opravdu jen v pohádkách. I přesto, že mě potěšilo jízdně, tak mi vadí ta kombinace a do kabrioletu bych si vznětový motor prostě nepořídil. To bych klidně přežil i vyšší spotřebu. Navíc, když se podíváte do ceníku tak zjistíte, že za 225d Cabrio zaplatíte více, než za fantastickou benzínovou 230i Cabrio s výkonem 252 koní. Takže rozhodně povedené auto, ale srdce a vlastně i peněženka volí jinak. Kdybych totiž vyloženě potřeboval kabrio s dieselovým motorem, sáhnul bych po základní variantě 218d Cabrio s výkonem 150 koní a s cenou pod milión korun.
BMW 225d Cabrio
Motor | vznětový přeplňovaný řadový čtyřválec |
Objem | 1995 |
Výkon | 165 (224)/4400 |
Točivý moment | 450/1500-3000 |
Převodovka | 8stupňová automatická ZF |
Maximální rychlost | 235 |
Zrychlení 0-100 Km/h | 6,4 s |
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinace) | 5,4/4,1/4,6 l/100 km |
Provozní/užitečná hmotnost | 1650/440 kg |
Rozměry (délka x šířka x výška) | 4454 x 1774 x 1403 |
Rozvor | 2 690 mm |
Objem nádrže | 52 l |
Objem zavazadelníku | 335/280 l |
Základní cena | 1 142 700 Kč |