Hlavní obsah

BMW 1M po slavném zpěvákovi Jamiroquai na prodej!

Foto: Silverstone Auctions

Frontman skupiny Jamiroquai a velký automobilový fanda Jay Kay prodává své BMW 1M Coupé. Asi už ho přestalo bavit driftování…

Žhavý tip na investici – sportovní BMW po známém zpěvákovi, manuál, zadní pohon, třílitr šestiválec, dvě turba a skoro 340 koní výkonu. Bílá barva Alpinweiss, devatenáctipalcová litá kola BBS, černá kůže. Ptáte se, kde je příslovečný háček? Žádný není! Tedy, pokud vám nevadí pravostranné řízení…

Článek

„Co to je za nesmysl, 1M se přece nedělala pouze s pravostranným řízením,“ řekne si jistě nejeden bystrý čtenář. To je fakt, ale levostrannou 1M nekoupil frontman skupiny Jamirouquai, Jay Kay! A jako bonus si přičtěte fakt, že do Británie se BMW 1M Coupé dostalo pouze ve 450 exemplářích, takže na „Ostrovech“ jde tedy o opravdu žhavé zboží.

Foto: Silverstone Auctions

1M je vlastně taková pojízdná všehochuť – motor ze Z4, nápravy ze staré M3, kola a zrcátka z té (tehdy) nové… Ale z nějakého důvodu tento podivuhodný recept docela fungoval!

Ve světě se Jay Kay proslavil samozřejmě především zásluhou hudby, ale mezi automobilovými nadšenci je znám díky své velké vášni pro rychlá kola – v jeho sbírce už se vystřídala spousta zajímavých kousků. Pro zmínku uveďme třeba Porsche 911 Carrera 2.7, Ferrari Enzo, Aston Martin DB6 Volante, Fiat 1000 Abarth, Lamborghini Miura nebo podobně jako v případě jeho „kolegy“ z Maroon 5 Mercedes-Benz 300 SL, avšak ve verzi kabrio. Měl dokonce i brčálově zelené LaFerrari, ale nedávno jej prodal.

Toto 1M Coupé koupil Jay Kay v roce 2012 jako nové a šlo o jeden z pouhých 450 vozů přidělených britskému trhu. Je v bílé barvě Alpinweiss s černým interiérem „Black Boston“ a najeto má pouze 5 500 mil, tedy 8 800 kilometrů. Auto bylo pravidelně servisováno, což je doloženo, naposledy byl vůz na prohlídce začátkem roku, nicméně teď se bude hledat nový majitel.

Auto se zúčastní akce NEC Classic Motor Show Sale 2019, přičemž aukční síň Silverstone Auctions odhaduje jeho hodnotu na 42 až 47 tisíc liber, tedy 1,2 až 1,4 milionu korun. Nevylučuje se však, že vzhledem k nízkému nájezdu a slavnému majiteli cena přesáhne i 50 tisíc liber, což už by se teoreticky blížilo teritoriu zbrusu nového BMW M2 Competition.

BMW 1M má pod kapotou 3,0l přeplňovaný řadový šestiválec, ovšem na rozdíl od nástupce M2, který má jedno o kus efektivnější tzv. Twin-Scroll turbodmychadlo, má 1M turba hned dvě. Mají sice o trochu delší prodlevu, o to razantněji však při nafouknutí zaberou, což dávalo 1M poněkud chuligánský charakter. Motor dosahoval výkonu 335 koní a 450 Nm, případně až 500 Nm při funkci Overboost, jeho zrychlení z nuly na sto za 4,9 sekundy se tehdy nebezpečně blížilo osmiválcové M3.

1M Coupé vlastně vzniklo tak trochu náhodou. V podstatě za něj mohou fanoušci BMW, kteří si před necelými deseti lety stěžovali, že BMW už nedělá žádný pravověrný sporťák podle starého dobrého receptu – řadový šestiválec vpředu, manuální převodovka uprostřed a pohon vzadu. A tak v Mnichově vzali jedničku Coupé, nacpali do ní motor z BMW Z4, posadili ji na nápravy ze staré M3, přidali zrcátka, volant a kola z (tehdy) nové M3, navrch doplnili sportovní nárazníky a prahy… a v roce 2011 bylo hotovo. Byl to vlastně takový trochu Frankenstein, ale fungoval překvapivě dobře. M3 možná byla všestrannější, ale 1M je pro změnu kompaktnější a hravější.

Související témata:
Načítám