Článek
Je fascinující, jak současný jedenáctý Civic dospěl. Jasně, měl na to deset generací, ale stejně je obdivuhodné, že působí spíš jako zmenšený Accord – uhlazeným designem exteriéru i propracovaným interiérem plných kvalitních materiálů. Že působí skoro až prémiově? To si pište! Jen se podívejte na ty nádherné výdechy klimatizace spojené mřížkou přes celou palubní desku…
Taky hybridní pohon se povedl, v nižších rychlostech totiž funguje jako elektromobil (tichá a hladká akcelerace spolu s rychlou reakcí elektrického zátahu), v těch vyšších těží z lepší efektivity spalovacího motoru, v celém spektru každopádně poskytuje dost výkonu, abyste ho nemuseli ždímat jako citrón, takže působí i dost kultivovaně. A přitom jezdí bez větší snahy za nějakých pět litrů. Nejde ale o to, ZA KOLIK jezdí, ale JAK jezdí!
Jako z partesu! Začíná to perfektní pozicí za volantem, kdy si uděláte pohodlí, máte skvělý výhled, a přitom se cítíte součástí auta – to je prostě ideál. Hned po rozjetí (Slyšíte to ticho?) stačí přejet první nerovnosti a ucítíte, jak skvěle naladěný je podvozek: sebejistě tuhý, přitom komfortně poddajný a tichý. S každým dalším kilometrem víc a víc vnímáte kvalitu komponent a preciznost ladění. Nejvíc ji oceníte v zatáčkách, do kterých se můžete vrhat až nečekaně odvážně a Civic vás za vaše řidičské nasazení odmění – je to prostě pravé auto pro řidiče převlečené do hávu obyčejného rodinného vozu.
A tuhle roli zvládne s přehledem, je totiž dost pohodlný, prostorný, praktický a uživatelsky přívětivý, dokonce ani ten infotainment už nemáte chuť rozšlapat (zvlášť, když si na něm můžete pustit Android Auto nebo Apple CarPlay). Jenže to umí mnoho aut. Ale málokteré vás bude těšit řídit tolik jako nový Civic. Takže gratulujeme Hondě k prestižnímu a zcela zaslouženému titulu Auto roku ČR a vám všem doporučujeme, abyste se na něj zašli aspoň podívat – po svezení budete mít totiž jasno.