Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Moderní dotykové displeje v autech měly poměrně lineární vývoj. Začalo to těmi středovými v rámci infosystému, pokračovalo zábavními systémy vzadu, digitálními budíky a přešlo až v přídavné dotykové obrazovky obsluhující například klimatizaci.
Někteří - jako třeba Tesla - vsadili na dotykový displej úplně všechny karty, zatímco takové Suzuki se pořád snaží držet osvědčené koncepce jednoho skromného displeje multimédií a hromady tlačítek.
Poslední dobou se však prosazuje nový trend přicházející z Číny a přidávající dotykový displej na stranu spolujezdce, a to i u značek, kde byste to nečekali. Že by se nám rýsoval nový automobilový standard?
Když vynecháme Ferrari, které na stranu spolujezdce dávalo jednoduchý informační displej už dlouho předtím, než začal být trendy, máme tu značky typu Mercedes-Benz (EQS), Porsche (Taycan), Audi (např. Q6 e-tron), Honda (Honda e) nebo Volkswagen. Ano, správně. TEN konzervativní Volkswagen.
Zábavně-informační displej na straně spolujezdce se objevil už u sedanu Magotan určeném pro Čínu, nápadně připomínajícím Passat sedan, který je Evropě zapovězen. A po nedávném představení prodlouženého Passatu Pro se displej spolujezdce opět dostal do popředí.
Zákazníci v Číně jej podobně jako kožené sedačky a střešní okno prostě chtějí a považují za moderní a nezbytný. Není tedy divu, že třeba takový Voyah (v Číně Lantu), luxusní odnož Dongfengu, jej má už v základní výbavě, a to i pro Evropu.
Je tedy možné, že se tahle technická hříčka postupným vývojem dostane i do interiérů běžných evropských modelů včetně konzervativních volkswagenů, tudíž by si ji časem mohla osvojit také mladoboleslavská Škodovka. Takovému Superbu nebo Kodiaqu by nejspíš slušel. Nebo ne?