Článek
Aktuální údaje JATO Dynamics ukazují, že počet nově registrovaných vozů v Evropě se podle údajů z listopadu 2017 meziročně zvýšil o 5,2 %.
Odborníci zdůrazňují, že za tímto skokem je zejména rostoucí prodej benzínových, hybridních a elektrických vozů a také značná popularita SUV segmentu. Z další části zprávy se pak dozvídáme, že na dobrých výsledcích mají podíl především Francie, Itálie, Španělsko a Polsko.
Hybridy vedou před elektromobily
Pokud jde o vozy s alternativním pohonem, vzbuzují vyšší důvěru hybridy než elektromobily. Čtyři z deseti zástupců velkých firem zdůraznilo, že momentálně pro elektromobily nevidí ve svém podnikání možnost využití, přičemž 25 % dotázaných prohlásilo, že tyto automobily mají příliš nízkou nosnost a nemohou převážet náklady odpovídající potřebám těchto podniků.
Většina firem si je vědoma úspor, jaké přináší provozování aut s alternativními pohony. Dotazovaní ocenili snížení nákladů na pohonné hmoty, nicméně cca 45 % z nich jako největší překážku pro obměnu vozového parku vidí otázku financí.
Počáteční náklady jsou vyšší, zejména pokud jde o elektromobily. 22 % podniků navíc v případě elektrické technologie považuje za velmi zásadní komplikaci fakt, že chybí infrastruktura, která by umožňovala nabíjení takové elektroflotily.
Jaké motory si vybírají Evropané?
Analytici naznačují, že pokud jde o druh pohonných hmot, který si řidiči vybírají, stal se říjen 2017 zlomovým okamžikem. Během tohoto měsíce bylo zaregistrováno více než 619 tisíc vozů s benzínovými motory, což znamená nárůst na trhu o 5,1 %, přičemž jejich podíl na trhu již činí 51,5 %. Současně se v Evropě snížila poptávka po automobilech s dieselovými motory, v jejichž případě byl zaznamenán propad o 9,9 % a celkový podíl na trhu klesl na 41,4 %, což je nejhorší výsledek za posledních deset let.
Stále větší popularitě se těší AFV automobily, tj. vozy s alternativními pohony. Za zmíněné období bylo zaregistrováno 66 tisíc hybridních vozů a elektromobilů, což je 5,5 % všech registrací v Evropě. JATO Dynamics zdůrazňuje, že před deseti lety tato auta tvořila pouhých 0,3 % trhu.