Hlavní obsah

Bizarní replika Audi R8 se (asi) prodala značně pod cenou

Foto: eBay/ Mark De Palma

Že jste v životě neviděli podivnější Audi R8? Nebojte, to vás nešálí zrak – ve skutečnosti se díváte na Toyotu MR2 z roku 1993!

O klasická auta je v dnešní době čím dál větší zájem, zejména pokud jde o ta sportovní. Příkladem budiž první generace Audi R8 – ta zažila takzvané cenové minimum, teď už její ceny budou jen růst. Jeden chlapík z americké Floridy si však řekl, že si postaví právě první R8, ba dokonce silnější verzi s desetiválcovým motorem, kde jako základ posloužila Toyota MR2. Jak to asi mohlo dopadnout?

Článek

Trochu bizarně. To je asi nejvýstižnější výraz pro výsledek této přestavby. Jako základ tu posloužilo japonské sportovní kupé Toyota MR2 z roku 1993. S Audi R8 má částečně společnou koncepci – stejně jako německý supersport má i Toyota motor uprostřed, ale tím podobnost v podstatě končí.

Foto: eBay/ Mark De Palma

Je s podivem, že člověk, který v garáži parkuje také Ferrari 458 a Bentley Continental, má potřebu vyrábět repliku Audi R8. Možná nějaký kutil? Za kvalitu fotografií se omlouváme

Zajímavé potom je, že tato Toyota MR2 byla do svého současného domova na Floridě z neznámého důvodu dovezena až z Velké Británie – jde tedy o pravostrannou verzi. Je tu hned několik prvků, které s přivřením jednoho oka věrně „vzdávají hold“ Audi R8, jako je linie kapoty, přední maska, boční nasávací otvory neboli „Sideblades“, jak je nazývá Audi, a svým způsobem nová záď se svítilnami, které patrně pocházejí z Audi TT. Ale přesto se člověk už na první pohled nemůže ubránit dojmu, že tu něco nehraje.

To je pochopitelně dáno i rozdílem v proporcích mezi oběma auty. Audi R8 V10 první generace mělo na délku 4,4 metru, rozvor 2,65 metru a šířku 1,9 metru. Což znamená, že MR2, která posloužila jako základ repliky, na R8 ztrácí 30 cm na délku, má o 20 cm kratší rozvor a o dalších 20 cm je také užší. Co je však hlavní, tato dvě auta nemají ani zdaleka podobnou základní siluetu, protože MR2 má méně zaoblený, trochu klínovitý profil. Kupodivu však obě auta mají dost podobnou výšku, 1,25 m R8 proti 1,24 m v případě MR2.

Nikoho tak nepřekvapí, že pohonné ústrojí zůstalo beze změn, přesto však došlo na několik změn i v interiéru. Uznání zaslouží snaha napodobit linii palubní desky s panelem, který pomyslně odděluje „pracoviště řidiče“ od prostoru spolujezdce. Celý dojem ze snaživě upraveného interiéru však trochu kazí velký tablet přímo uprostřed středové konzoly, který vypadá jako na poslední chvíli přilepený vteřinovým lepidlem a který tu trochu působí jako pěst na oko. Dále jsou tu nová sportovní sedadla a kůží potažený středový tunel.

Asi nejbizarnější je na úpravě fakt, že majitel tuto „R8“ parkoval v garáži společně s Ferrari 458 nebo Bentley Continental, jak je vidět v pozadí na fotografiích – patrně by si tedy mohl dovolit i svoji vlastní, pravou R8.

Zajímavé je, že v inzerátu na eBay byla nastavena rezerva 25 tisíc dolarů, tedy zhruba 550 tisíc Kč – v době uzávěrky článku byla však „aukce“ zastavena, kdy nejvyšší nabídka činila 10 tisíc dolarů, tedy jen nějakých 220 tisíc korun. Zda se prodejce rozhodl inzerát raději stáhnout, či si někdo za těch „deset táců“ vůz někdo opravdu odvezl, to je nám doteď záhadou.

Související témata:
Načítám