Hlavní obsah

Bentley slaví: SUV Bentayga se prodalo už přes 20 tisíc kusů

Foto: Bentley

Bentley Bentayga se prodalo už 20 tisíc kusů – na luxusní segment velmi slušné číslo

SUV představují segment, na který drtivá většina puristických automobilových fandů vytrvale nadává (včetně autora tohoto článku). Fakt je ale ten, že tahle auta jsou zkrátka v kurzu a do určité míry vlastně pomáhají automobilkám vydělávat peníze. Mezi prvními bylo BMW s modelem X5 a Porsche s modelem Cayenne – tehdy si řada z nás říkala, že se firmy musely zbláznit. Jenže to se bavíme o době zhruba dvacet let nazpět, dnes už by vlastně jen šílenec alespoň jedno SUV neprodával. Svého zástupce na tomto poli má luxusní britská automobilka Bentley. Její Bentaygy se prodalo už 20 tisíc kusů!

Článek

Je s podivem, že luxusní automobilky (ale stejně tak i například mladoboleslavská Škoda) se do těchto vod vydaly až poměrně nedávno: Lamborghini Urus se začal vyrábět v roce 2018, zrovna tak i Rolls-Royce Cullinan. V této společnosti tedy má Bentley poměrně výrazný náskok, a tak možná nepřekvapí, že se automobilce z britského Crewe podařilo prodat již 20 tisíc kusů jejich SUV.

Foto: Bentley

Dřevěné dekory Bentaygy se vyrábí klidně i 10 hodin

Dvacet tisíc kusů se samozřejmě na první pohled nemusí zdát jako bůhvíjak závratné číslo. Je však potřeba brát v potaz, že Bentayga není úplně běžné auto – jeden vůz ve vrcholné motorizaci Speed se vyrábí celých 127 hodin, jinými slovy 16 pracovních dnů, přičemž se na výrobě podílí celkem 230 zaměstnanců – a v podstatě celá výroba probíhá ručně.

Tvrzení laku a jeho zasychání v pecích trvá 24 hodin. Výroba dřevěných dekorů v interiéru zabere 10 hodin. Motor (alespoň tedy 6,0l benzinový W12) se staví 13 hodin. A to se ani nebavíme o závěrečném kontrolním procesu, kde se bedlivě sleduje kvalita zpracování a vůz se řádně otestuje – teprve až Bentayga jako celek úspěšně zdolá tuto celkem 53 hodin dlouhou zkoušku, může být předána zákazníkovi. Dejte si tyto kousky skládačky dohromady a najednou vám dojde, že od začátku výroby v roce 2016 je číslovka 20 000 vlastně dost slušné číslo. Cena jednoho vozu začíná na 4,5 milionu korun.

Bentayga byla také první autem, které v sériové výrobě začalo nabízet systém aktivní kontroly náklonů, což výrazně pomáhá zlepšit ovladatelnost, ovšem za cenu horšího pohodlí. Vsadíme boty, že i tento systém vozu tehdy pomohl k rekordu na slavné vrchařské trati Pikes Peak. Zároveň jde o vůbec první model automobilky, který nabídl plug-in hybridní technologii, tedy tzv. „hybrid do zásuvky“. Pro automobilku jde tedy o klíčový model nejen v otázce prodejů.

Motor 6,0 W12 twin-turbo dává výkon 600 koní a posílá jej na všechna kola přes osmistupňový automat. Existuje však i silnější verze Bentayga Speed, kde je výkon zvýšen na 630 koňských sil, a která umí jet až 305 km/h. V nabídce je i „rozumnější“ verze s osmiválcem o výkonu 550 koní, pro naftomily je potom k mání verze s 4,0l osmiválcovým dieselem.

Jelikož se Bentayga nachází přibližně v polovině výrobního cyklu, pracuje se již na faceliftu. Jeho součástí by kromě omlazení exteriéru měl být modernizovaný interiér a nový systém infotainmentu, jaký dostaly i ostatní novější modely v nabídce.

Načítám