Článek
Před několika málo dny jsme vás informovali, že se Bentley na slavný závod do vrchu pečlivě připravuje. Což nezahrnovalo jen trénink, ale hlavně poctivou přípravu auta. Tím byl Continental GT, za jehož volant se posadil závodní jezdec Rhys Millen. Vůz prošel jen minimem úprav a šlo hlavně o bezpečnostní zásahy, v rámci kterých dostal závodní lepivé pneumatiky, bezpečnostní rám nebo třeba pevné závodní sedačky. Pikes Peak je velmi náročná a opravdu hodně nebezpečná trať, takže u Bentley nechtěli nic podcenit.
Jinak šlo ale o sériové auto. Pod kapotou byl stejný dvanáctiválec, jaký je v každém jiném Continentalu GT. Jeho výkon je 626 koní, přičemž tato síla je přes automatickou převodovku posílána samozřejmě na všechna čtyři kola. Kromě toho dostalo GT také polepy karoserie připomínající letošní výročí 100 let značky, to pro případ, že by náhodou někdo z přihlížejících zapomněl.
A výsledek parádní jízdy? Vpravdě dechberoucí! Těch 156 těžkých zatáček zvládl Rhys za volantem Continentalu GT v čase 10:18,488, což znamená průměrnou rychlost 112 km/h, a hlavně zlepšení samotného jezdce, který už jeden rekord na Pikes Peak má, a to o neuvěřitelných 8,4 sekundy! Fakt, že jde o nesmírně těžký závod, který rozhodně není pro každého, umocňuje i okolnost, že cíl je oproti startu o 1 524 metrů výš, kdy končí ve 2 835 metrech nad mořem. Hodně jezdců, Rhyse nevyjímaje, proto v autech má speciální kyslíkové přívody, aby se jim v řidším vzduchu za volantem neudělalo špatně.