Hlavní obsah

Bentley představilo nový Continental GT s V8 pod kapotou

Foto: Bentley

Nový Bentley Continental GT kupé a kabriolet GTC

Twin-turbo 4,0 V8 doplnil přeplňovaný 6,0 W12 už v minulé generaci, nyní se základní motorizace představuje i v nástupnické třetí generaci Continentalu. Jenže tohle není ponižující základ typu „Octavia s tříválcem“, tenhle osmiválec má totiž spoustu síly, dostatek rychlosti a pár dalších výhod na své straně...

Článek

Volbou pravých gentlemanů je stále vytříbený dvanáctiválec, protože jiný motor ve vašem elegantním britském gran turismu by kolegové z golfového klubu nejspíš ohodnotili opovržlivým výrazem. Jenže kdo si nepotrpí na pozlátko a je mu jedno, co si o něm ostatní myslí, může klidně sáhnout po osmiválci, protože s ním je Conti GT prostě lepším autem. Platilo to v minulé generaci a platit to bude jistě i v téhle.

Foto: Bentley

Obě verze vypadají a fungují báječně, takže je rozhodnutí jen na vás: nahoře s nebo bez?

Čtyřlitrový osmiválec pod kapotou je přeplňován turbodmychadlem a nabídne výkon 550 koní a točivý moment 770 Nm, což není zase o tolik méně, než produkuje W12 (635 koní a 900 Nm). Elegantní GT s pevnou střechou totiž pořád zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,0 sekundy (kabriolet GTC o desetinu pomaleji) a jede až 318 km/h, takže na papíře za W12 příliš nezaostává (3,7 s a 333 km/h), v reálném provozu pak budou prakticky stejně rychlé.

Výhodou V8 je o pár desítek kilo nižší hmotnost, což u 2,2 tuny těžkého auta nezní jako moc, ale vzhledem k tomu, že dieta proběhla přímo nad přední nápravou, na jízdních vlastnostech to bude znát – Conti V8 by měl být o něco obratnější a ochotnější vrhat se do zatáček. Taky bude mít výraznější zvuk. W12 je spíše dinstinguovaný a burácí jako dobře vychovaná šelma, V8 je naopak trochu neurvalý a umí i prskat do výfuku.

Kromě toho je ale tento osmiválec velmi chytrý – při nízkém zatížení umí deaktivovat čtyři z osmi válců, aniž by to řidič zaznamenal. Šetří tím palivo a samozřejmě také snižuje emise. Ve chvíli, kdy je potřeba, ale umí tu odstavnou čtveřici válců zase aktivovat a doslova vystřelit vpřed. Odpojení a připojení válců proběhne za 20 milisekund. A obdobně systém Start/Stop funguje tak rychle a plynule, že ho řidič prý často ani nezaznamená.

Hlavní výhodou je cena: cena verze s V8 nebyla dosud zveřejněna, ale v minulé generaci stál o pěkných pár stovek tisíc korun méně než W12. To teď začíná na nějakých 4,5 milionech, takže se V8 nejspíš pohodlně vejde pod 4 miliony. Bez příplatků...

A samozřejmě je hodně za co připlácet. Continental GT i GTC jsou standardně vybaveny novými 20palcovými disky, ale v případě zájmu mohou zákazníci sáhnout i po rozměru 22 palců. V nabídce je 10 různých designových verzí kol, ke kterým Bentley přidal také 7 zajímavých laků karoserie. Kromě toho nový Continental GT dostane decentní označení V8 na karoserii a hrozivě vyhlížející koncovky výfukového systému. Ty ovšem nejsou jen pro parádu, umí prý vykouzlit celkem zajímavý zvukový doprovod, což už je dnes takřka rarita.

Uvnitř jde o klasické Bentley. Nechybí ve všech myslitelných směrech elektricky nastavitelná sedadla čalouněna kůží. Bentley ví, že má celkem náročné zákazníky, proto jim dopřál na výběr ze čtyř různých barev čalounění a prošívání. Zajímavým faktem je, že sedadla jsou u Bentley čalouněna ručně. Barevně ke karoserii či interiéru je v případě kabrioletu možné sladit i látkovou střechu. V tomto případě je v nabídce osm barev. K tomu všemu Bentley přidal také novou hudební aparaturu s 10 reproduktory o celkovém výkonu 650 wattů. To už jistě uspokojí i náročnější hudební posluchače.

Novinka se samozřejmě neobejde bez velké spousty bezpečnostních asistentů od hlídání jízdních pruhů, přes asistenta jízdy v koloně nebo asistenta parkování. Pokud jsme vás navnadili a máte pocit, že osmiválcové GT opravdu potřebujete, pak se musíte obrnit trpělivostí vzhledem k tomu, že novinka se do Evropy dostane až v roce 2020.

Načítám