Hlavní obsah

Bentley Flying Spur Mulliner: Královský povoz

Foto: Bentley

Bentley Flying Spur Mulliner – opulentnější verze už tak dost opulentního auta

Navzdory velkému tlaku na zmenšování motorů a složitou finanční situaci ve světě vzhledem k událostem uplynulých 24 měsíců se překvapivě dobře daří velkým limuzínám luxusních značek s velkými motory. Toho si nepochybně všimli také v Crewe, a tak Bentley představuje novou vlajkovou loď vozového parku – typ Flying Spur ve verzi Mulliner.

Článek

Leckdo by možná řekl, že ztělesněním automobilky Bentley je spíš rychlý a zároveň pohodlný a vznešený Continental, jenže ten není nejprodávanějším modelem značky – už ne, tedy alespoň ne od té doby, co je k mání SUV Bentayga. Ale ať už za vlajkovou loď Crewe považujete jakýkoliv model, nejopulentnější a patrně i nejluxusnější bude právě Flying Spur.

Foto: Bentley

Verze Mulliner jezdí na větších kolech, konkrétně o průměru 22 palců

Verze Mulliner se od „běžného“ Flying Spuru neodlišuje zvlášť okatě, i když pár náznaků se přece jenom najde. Jednak přední mřížka chladiče má dvojitý diamantový vzor a spodní nasávač vzduchu je obklopen chromovaným rámem. Pro Bentley typické okřídlené „B“ je se potom elektronicky vysouvá zpod hrany kapoty a je osvětlené.

Pokud vedle vás na semaforu zastaví Flying Spur, rovněž spolehlivě poznáte, zda jde o verzi Mulliner, nebo ne – za předními blatníky se nachází decentní označení verze. K odlišnostem patří i takové drobnosti jako vlastní lak pro kryty vnějších zpětných zrcátek (stříbrná „Silver Satin“) a vůz jezdí na 22palcových kolech se samovyvažovacími kryty středů kol, aby ikonické B bylo zkrátka vždy v rovině – jo, trochu se nechali inspirovat u Rolls-Royce.

Je poměrně obtížné specifikovat možnosti ve výběru interiéru, protože ten se v každém autě dělá přímo na míru dle přání klienta, a tak se nedá s přesností říct, zda je na výběr mezi takovým a makovým provedením.

Foto: Bentley

Ať už na zadních či předních sedadlech, Bentley Flying Spur ví, jak si svoji posádku rozmazlit

Je ale pravda, že tu jsou jakési tři předvolby, od kterých se potom odvíjí barvy čalounění a jejich podíl na ploše interiéru – Ascot, Flair a Sirius.

Ascot vychází z modré kůže Imperial Blue kombinované se světle hnědou a bílou perforovanou kůží. Flair pak kombinuje barvy označené jako Hotspur a Beluga (tedy černou a červenou kůži, opět v libovolném poměru), kde dekory interiéru často bývají karbonové, a třetí Sirius zahrnuje kombinaci béžové a hnědé kůže doplněné stříbrnými akcenty.

V Bentley své klienty rozmazlují již od první chvíle, co si vůz pořídí – například kůží potaženým klíčkem, což ale nemusí být ve světě luxusních limuzín až tak neobvyklé. Ovšem klíček od auta dostanete zvlášť ve vlastní, ručně zhotovené krabičce, která je materiálově i barevně vystlána přesně tak, aby odpovídala interiéru vašeho konkrétního Bentley – i na takovýchto drobnostech někomu záleží, což v automobilce moc dobře vědí.

Zajímavější jsou potom motory, proto jsme si je nechali až na konec. Nejčastější motorizací patrně bude osvědčená 4,0l V8 twin-turbo o výkonu 550 koní a 770 Nm točivého momentu, pro opravdové fajnšmekry je v nabídce stále ještě enormní 6,0l W12, rovněž se dvěma turbodmychadly – tady už je však výkon celých 630 koní a 900 Nm. Kdo by se chtěl trochu více ohlížet na lední medvědy, může zvolit ještě 2,9l V6, které sekunduje elektromotor, tady je potom celkový výkon 544 koní a 750 Nm.

Načítám