Článek
Leckdo by možná řekl, že ztělesněním automobilky Bentley je spíš rychlý a zároveň pohodlný a vznešený Continental, jenže ten není nejprodávanějším modelem značky – už ne, tedy alespoň ne od té doby, co je k mání SUV Bentayga. Ale ať už za vlajkovou loď Crewe považujete jakýkoliv model, nejopulentnější a patrně i nejluxusnější bude právě Flying Spur.
Verze Mulliner se od „běžného“ Flying Spuru neodlišuje zvlášť okatě, i když pár náznaků se přece jenom najde. Jednak přední mřížka chladiče má dvojitý diamantový vzor a spodní nasávač vzduchu je obklopen chromovaným rámem. Pro Bentley typické okřídlené „B“ je se potom elektronicky vysouvá zpod hrany kapoty a je osvětlené.
Pokud vedle vás na semaforu zastaví Flying Spur, rovněž spolehlivě poznáte, zda jde o verzi Mulliner, nebo ne – za předními blatníky se nachází decentní označení verze. K odlišnostem patří i takové drobnosti jako vlastní lak pro kryty vnějších zpětných zrcátek (stříbrná „Silver Satin“) a vůz jezdí na 22palcových kolech se samovyvažovacími kryty středů kol, aby ikonické B bylo zkrátka vždy v rovině – jo, trochu se nechali inspirovat u Rolls-Royce.
Je poměrně obtížné specifikovat možnosti ve výběru interiéru, protože ten se v každém autě dělá přímo na míru dle přání klienta, a tak se nedá s přesností říct, zda je na výběr mezi takovým a makovým provedením.
Je ale pravda, že tu jsou jakési tři předvolby, od kterých se potom odvíjí barvy čalounění a jejich podíl na ploše interiéru – Ascot, Flair a Sirius.
Ascot vychází z modré kůže Imperial Blue kombinované se světle hnědou a bílou perforovanou kůží. Flair pak kombinuje barvy označené jako Hotspur a Beluga (tedy černou a červenou kůži, opět v libovolném poměru), kde dekory interiéru často bývají karbonové, a třetí Sirius zahrnuje kombinaci béžové a hnědé kůže doplněné stříbrnými akcenty.
V Bentley své klienty rozmazlují již od první chvíle, co si vůz pořídí – například kůží potaženým klíčkem, což ale nemusí být ve světě luxusních limuzín až tak neobvyklé. Ovšem klíček od auta dostanete zvlášť ve vlastní, ručně zhotovené krabičce, která je materiálově i barevně vystlána přesně tak, aby odpovídala interiéru vašeho konkrétního Bentley – i na takovýchto drobnostech někomu záleží, což v automobilce moc dobře vědí.
Zajímavější jsou potom motory, proto jsme si je nechali až na konec. Nejčastější motorizací patrně bude osvědčená 4,0l V8 twin-turbo o výkonu 550 koní a 770 Nm točivého momentu, pro opravdové fajnšmekry je v nabídce stále ještě enormní 6,0l W12, rovněž se dvěma turbodmychadly – tady už je však výkon celých 630 koní a 900 Nm. Kdo by se chtěl trochu více ohlížet na lední medvědy, může zvolit ještě 2,9l V6, které sekunduje elektromotor, tady je potom celkový výkon 544 koní a 750 Nm.