Článek
O první generaci luxusního cesťáku Bentley Continental GT se s nadsázkou říká, že jezdí jako tank – může za to jeho těžký W12 na přední nápravě a hmotnost skoro dvě a půl tuny, kombinace, která příliš neprospívá agilitě a obratnosti. Jeden ruský majitel to přirovnání ale vzal až příliš doslova…
Když to totiž u dvakrát přeplňovaného šestilitrového W12 vzdala jeho dvě turbodmychadla, a zařadila se tak na rostoucí seznam nákladných oprav, který auto potřebovalo, rozhodl se majitel pro radikální řez. A to doslova, protože vyříznul komplet motor, dveře, část konstrukce a dokonce i kusy karoserie, místo kterých namontoval dvojicí pásů jako u tanku. Na místo složitého W12 se pak pod kapotu nastěhoval nesmrtelný 4,3 V8 od Toyoty a po devíti měsících řezání, svařování a šroubování bylo tohle Frankensteinovo monstrum konečně na světě.
Buďme upřímní, teď už tohle Conti GT opravdu jezdí jako tank. Maximální rychlost se trochu snížila (z 318 km/h na pouhých zhruba 50 km/h) a na Francouzské riviéře už taky nebudete příliš vítáni, na druhou stranu se však výrazně zlepšila terénní průchodnost a v nekonečných ruských lesích je mnohem víc prostoru pro dovádění než na pískových plážích v Nice, ne?
No, my bychom nejspíš při stavění terénního auta použili nějaký praktičtější základ než aristokratické a hodně drahé GT, ale jaký jiný offroadový speciál vám nabídne takhle luxusní interiér a sedadla s dokonalým koženým čalouněním? Musíme prostě uznat, že i tohle GT naprosto perfektně slouží účelu, pro který bylo postaveno. I když byl už od počátku padlý na hlavu...