Článek
Tak se zdá, že letošní ženevský autosalon bude vcelku dost zajímavý. Své premiéry si zde odbude velká spousta hodně zajímavých aut včetně třeba luxusní a vlastně asi dokonalé Alpiny B7. Očekávat můžete ale také velkou spoustu elektromobilů, hybridů a konceptů, které ukazují, kam se bude automobilový průmysl vyvíjet dál. Naštěstí ale všechny ty elektromobily bude vyvažovat jedna hodně vydařená Bentayga, kterou vám dnes ukážeme.
Bentley se postaralo jak o to, aby byla zatraceně rychlá, tak o to, aby zůstala dost luxusní. Zákazníci této značky patřící pod koncern Volkswagen ostatně nic jiného ani neočekávají. Novinku poznáte na první pohled, protože má lehce ztmavené světlomety, ale také nová, 22palcová kola, která jiný model nedostane. Nechybí mu ale ani výrazný spoiler pátých dveří a na nich naštěstí jen decentní odznáček s nápisem Speed.
Luxusní, ale přitom sportovně naladěný je i interiér. Sedadla kombinují čalounění kůže a Alcantary, přičemž pod hlavovými opěrkami mají ručně vyšité označení Speed. Je to vůbec poprvé, kdy Bentley pro model Bentayga použilo čalounění Alcantarou a nutno říct, že to interiéru jen prospělo. Ještě dodáme, že další označení Speed najdete na prazích a na karbonovém obložení palubní desky před spolujezdcem. To pro případ, že byste náhodou zapomněli, v jakém autě sedíte.
Ale co si budeme povídat. Nejste tady proto, abyste se kochali čalouněním. Vzhledem k titulu, který Bentaygu Speed vymezuje jako nejrychlejší SUV planety, asi čekáte na jiné informace. Tak tedy... Pod kapotou najdete parádní agregát W12 o objemu 6 litrů. Ano, teď už asi chápete tu narážku na protipól k elektromobilům. Motor je naladěn na výkon 635 koní a točivý moment 900 Nm. Pohon všech kol a automatická převodovka je zde standardem, a i díky tomu umí tento mamut zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 3,9 sekundy. Maximální rychlost by se pak podle Bentley měla zastavit na 305 km/h, což je právě ten údaj, který autu dává hodně pikantní titul. Mimochodem Bentley jej uzmulo Lamborghini, které ho drželo s modelem Urus. Ovšem, a teď se podržte, ten rozdíl mezi nimi je opravdu minimální. Urus totiž zvládne maximální rychlost 304,5 km/h. Úsměvné, co říkáte?
K tomu, aby vše fungovalo právě tak, jak má, přidalo Bentley také nově nastavený podvozek a pro jízdní režim Sport přidalo také rychlejší odezvu na plynový pedál a rychlejší odezvu osmistupňové automatické převodovky. Nechybí ale třeba ani keramické brzdy, které se s jistotou sobě vlastní postarají o zkrocení té divé zvěře pod kapotou. No, vypadá to, že zmiňované monstrum se Bentley rozhodně povedlo. Nezapomínejme ale, že jde zatím jen o informace přímo automobilky. Zvědaví tedy jsme na to, v jakém světle se ostře sledovaná novinka ukáže v prvních testech.