Článek
V samých počátcích automobilismu fungovala výroba aut úplně jinak než dnes, byť se to Henry Ford snažil (úspěšně) změnit. Výrobce dodal šasi a motor a vy jste si pak u karosáře nechali dodělat zbytek. Fungovalo to tak po celém světě, Československo nevyjímaje.
Nicméně první karosárnou na světě byla firma Bentley Mulliner. A právě tam spatřil světlo světa i tento úžasný kousek jménem Bacalar. Jak už možná tušíte, vzhledem k ceně a počtu vyrobených kusů jde o velmi zajímavý počin a podle samotné automobilky z Crew i o „nejvzácnější dvoudvéřové Bentley moderní doby“.
I tady už se totiž chopili příležitosti a stejně jako Ferrari, Bugatti, Jaguar, Lamborghini či Aston Martin se vracejí tam, kde kdysi začali. Technici z Bentley tak chtějí zase vyrábět auta pro konkrétní zákazníky. Jinými slovy, když jste opravdu bohatí, tak proč nejezdit autem, které nikdo jiný nemá? A Bacalar je první vlaštovkou… Mimochodem, on je taky prvním dvousedadlovým Bentley od roku 1930.
Mechanický základ pochází z modelu Continental GT, takže srdcem vozu je šestilitrový dvanáctiválec s atypickým uspořádáním do W, který produkuje 659 koní a 900 Nm. Má pohon všech kol a osmistupňovou převodovku. Zrychlení na stovku trvá pouhé 3,5 sekundy a maximální rychlost činí 322 km/h. A samozřejmě jezdí na vzduchovém podvozku.
V Bentley Mulliner se soustředili hlavně na ten zbytek. Dost možná jste si při pohledu na nový Bacalar vzpomněli na koncept Bentley EXP 100 GT z minulého roku, o kterém se říkalo, že ukazuje, jak bude vypadat Bentley v roce 2035. Nu, budoucnost přišla, zdá se, o pár let dřív. Vřele doporučujeme projít si každou fotku z galerie a důkladně si prostudovat design auta. Je jednoduchý, moderní, ale zároveň nese spoustu drobných retro odkazů. A čím víc se budete na Bacalar dívat, tím víc se vám bude líbit. Ostatně tohle uměli u Bentley vždy velmi dobře.
Interiér auta je poplatný 21. století, ale zároveň ctí tradiční hodnoty značky Bentley. Takže zde najdete jak digitální přístroje, tak i uprostřed palubní desky výklopný panel z Bentley GT. Nechybí ani lány prvotřídní kůže a opravdový bronz.
Dřevo na palubní desce si zaslouží zvláštní odstavec. Opravdu je staré 5 000 let a říká se mu Riverwood. Pochází ze stromů, která popadaly do rašelinišť a řek v oblasti Fenlands ve východní Anglii, kde došlo k jejich přirozené konzervaci. Pro Bacalar byly samozřejmě vybrány ty nejlepší a nejzdravější kusy, které byly speciálně ošetřeny…
A speciální pozornost si zaslouží i lak auta. Překvapivě v něm nejsou šupiny z ryzího zlata, ale popel z rýžových slupek. Z něj byl oddělen oxid křemičitý a ten byl následně potažen oxidem železa. Jak vtipně poznamenává magazín Autocar, málokdo má dostatečné chemické vzdělání, aby pochopil celou technologii, ale výsledek je omračující. Lak má neuvěřitelný lesk i hloubku.
Všech dvanáct aut už má svého majitele, a to navzdory ceně 45 milionů korun. Bez daně. Což nás ale vlastně vůbec nepřekvapuje. Zrovna tahle značka si totiž zájem zákazníků zaslouží!