Hlavní obsah

Německý výrobce kol BBS nepřežil pandemii. Vyhlásil bankrot

Foto: BBS

Svět se probírá z ekonomických opatření po koronavirové krizi a zjišťuje, které firmy už neotevřou. Podle serveru Motor ilustrated mezi ně patří i známý německý výrobce kol BBS. Ten v tiskové zprávě informoval o „neočekávaných výpadcích budoucích plateb“, není ovšem zřejmé, zda to znamená úplný konec věhlasné společnosti.

Článek

Není to poprvé, co BBS vyhlásilo bankrot. Prvně k tomu došlo v roce 2007, kdy německého výrobce kol odkoupila belgická společnost Punch International. Další problémy nastaly v roce 2011, aby poté většinu akcií BBS skoupila jihokorejská společnost Nice Corp. Letos se ovšem firma opět potácí ve finančních potížích, tentokrát způsobených globální koronavirovou krizí.

BBS je kromě Evropy známé i v Americe a Asii, na jeho prémiových litých kolech stály vozy BMW M635CSi, Porsche 911 GT3, ale i ty nejdražší výrobky automobilek Ferrari, Rolls Royce a Jaguar. Produkty BBS využívají i stroje z Formule 1. Za velkou louží měla firma podepsanou smlouvu na výrobu disků pro závody IndyCar i pro příští sezonu NASCAR, nyní ovšem není zřejmé, zda tyto dohody splní. Podle Forbesu ovšem zřejmě ano, firmě byli přidělení insolvenční správci, kteří plánují reorganizaci firmy, a samotný bankrot se týká pouze její domácí – německé části.

Foto: AutoLeitner.nl

Pěkné auto bylo díky kolům od BBS nádherné

Zřejmě se tak firma, která letos slaví 50 let na světě a v roce 2018 zaměstnávala na 1 200 lidí, bude opět předvádět potenciálním kupcům. Těm zřejmě bude muset více než neprůstřelné cashflow ukazovat krásné fotky vozů s litými koly s logem BBS.

Výrobce disků není první ani poslední firma, kterou koronavirus dostal do problémů. Pokud nepočítáme urychlení zatloukání hřebíčků do rakve světových autosalonů, můžeme si vzpomenout například na známou společnost Hertz, která se zabývala krátkodobým pronájmem aut a která se pyšnila tím, že před sto lety půjčovala i Model T od Fordu. Kvůli omezení cestování musela firma, která spravovala více než půl milionu vozů, požádat v USA a Kanadě o ochranu před věřiteli.

Načítám