Článek
Vlajková loď značky se prezentovala coby nástroj na pokoření Severní smyčky a to taky dokázala. Dvanáctiválec o výkonu 760 koní proburácel kolo na Nürburgringu za 6 minut a 44,97 sekund, čímž o více než dvě sekundy smetl Porsche 911 GT2 RS z pozice nejrychlejšího sériového auta na Nordschleife. Na svojí cestě setřelo Lamborghini dokonce i extrémně rychlý elektrický supersport NIO EP9, který loni šokoval časem 6:45.
A nyní vám můžeme s nadšením prezentovat kompletní a nesestříhaný on-board z auta, v němž závodník Marco Mapelli vodí vrcholný Aventador po legendárním okruhu. Jeho rekordní jízda je ohromně rychlá, ale nepostrádá určitou živočišnost, která k Lamborghini zkrátka patří.
Co se specifikací Aventadoru SVJ týče, máme pár vskutku impozantních hodnot. Nárůst výkonu na 760 koní znamená i zvýšení točivého momentu na výsledných 720 N.m. Motor má nové titanové sací ventily, ale taky nový výfukový systém šetřící zpětný tlak i hmotnost. Když už jsme u toho, poměr výkonu ke hmotnosti spadl na 2 kilogramy na koně.
Naopak přítlačná síla šla prudce nahoru a Aventador obdržel systém aktivních aerodynamických klapek Aerodinamica Lamborghini Attiva. Přenastavený tužší podvozek se standardně opírá do pneumatik Pirelli P Zero Corsa, ovšem za příplatek půjde pořídit i lepivější Pirelli P Zero Trofeo R.