Hlavní obsah

Autonomní Mustang v Goodwoodu udělal pořádnou ostudu

Foto: Facebook - Goodwood Festival of Speed

Autonomní Mustang na trati v Goodwood

Na právě probíhajícím Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu se měla odehrát jedna historická událost. Vůbec poprvé mělo zdejší trať zdolat autonomní auto bez zásahu řidiče. A ne jen tak ledajaké. Společnost Siemens společně s univerzitou Cranfield upravila Mustanga první generace z roku 1965 a poslala jej na trať, kterou měl projet kompletně sám. Poměrně neúspěšně, nutno podotknout.

Článek

Na Mustanga, jenž měl ukázat, že stará auta lze propojit s moderními technologiemi, byla kladena velká očekávání. Všechny stávající díly i ovládací prvky byly zcela zachovány, ovšem přibyla plejáda senzorů a servomotorů, schopných uřídit auto bez lidské pomoci. Vůz se potom pohyboval podle nahrané digitální mapy trati, na níž se „usazoval“ pomocí GPS.

Do vozu s velkou pompou usedli čtyři lidé, samozřejmě včetně řidiče, jehož úkolem bylo převzít řízení v případě potřeby. A tato potřeba bohužel nastala velmi rychle.

Už při odjezdu ze startu se Mustang podivně motal. „Možná zahřívá pneumatiky,“ vtipkovali moderátoři přímého přenosu. Jenže netrvalo dlouho a samočinné řízení se pokusilo auto vyvést mimo trať. Několikrát musel řidič ručně zasáhnout a vrátit auto do stopy, a jakmile došlo na jízdu podél kamenné zdi, tak už raději nesundával ruce z volantu. Jízda samotná začíná kolem páté minuty.

Ve výsledku se tedy autonomní Mustang od Siemensu příliš nepředvedl. Myšlenka byla sice zajímavá, ale něco nám říká, že předělat historické auto ze šedesátých let na auto autonomní, asi nebude jenom tak.

Související témata:
Načítám