Článek
Na Mustanga, jenž měl ukázat, že stará auta lze propojit s moderními technologiemi, byla kladena velká očekávání. Všechny stávající díly i ovládací prvky byly zcela zachovány, ovšem přibyla plejáda senzorů a servomotorů, schopných uřídit auto bez lidské pomoci. Vůz se potom pohyboval podle nahrané digitální mapy trati, na níž se „usazoval“ pomocí GPS.
Do vozu s velkou pompou usedli čtyři lidé, samozřejmě včetně řidiče, jehož úkolem bylo převzít řízení v případě potřeby. A tato potřeba bohužel nastala velmi rychle.
Už při odjezdu ze startu se Mustang podivně motal. „Možná zahřívá pneumatiky,“ vtipkovali moderátoři přímého přenosu. Jenže netrvalo dlouho a samočinné řízení se pokusilo auto vyvést mimo trať. Několikrát musel řidič ručně zasáhnout a vrátit auto do stopy, a jakmile došlo na jízdu podél kamenné zdi, tak už raději nesundával ruce z volantu. Jízda samotná začíná kolem páté minuty.
Kicking off #FOS 2018 with supercars and world debuts ? meet the Brabham BT62, the Lamborghini Centenario Roadster, the...
Zveřejnil(a) Goodwood Festival of Speed dne Čtvrtek 12. červenec 2018
Ve výsledku se tedy autonomní Mustang od Siemensu příliš nepředvedl. Myšlenka byla sice zajímavá, ale něco nám říká, že předělat historické auto ze šedesátých let na auto autonomní, asi nebude jenom tak.