Článek
Je každopádně nutné podotknout, že si automobilky celkově v žebříčku mírně pohoršily. Toyota sice zůstala na místě devátém, takže obhájila svou pozici z loňska, ovšem v předchozím roce 2017 byla dokonce osmá. Letošní hodnota značky je vyčíslena na 44,6 miliardy dolarů, což je prakticky shodné s loňským výsledkem.
A jak si stojí zbytek automobilek v žebříčku nejhodnotnějších značek světa? Jak už bylo řečeno, celkově šly automobilky v žebříčku trochu dolů, což značí mírný pokles zájmu o auta a jejich trh. Pořadí značek se prakticky neměnilo, jedinou výjimkou je Porsche, které předstihlo americký Chevrolet.
- 17. Mercedes-Benz 33,2 miliardy dolarů (loni 13. místo)
- 21. BMW 29,8 miliardy dolarů (loni 20. místo)
- 28. Honda 25,8 miliardy dolarů (loni 24. místo)
- 41. Audi 14,2 miliardy dolarů (loni 37. místo)
- 48. Ford 13 miliard dolarů (loni 42. místo)
- 62. Porsche 11 miliard dolarů (loni 58. místo)
- 63. Chevrolet 10,7 miliardy dolarů (loni 56. místo)
- 72. Lexus 9,6 miliardy dolarů (loni 69. místo)
- 81. Nissan 8,9 miliardy dolarů (loni 70. místo)
- 94. Hyundai 8,1 miliardy dolarů (loni 75. místo)
Ptáte se, jaké značky potom opanovaly vrchol žebříčku? Pořadí je hodně podobné loňskému stavu, a vládnou hlavně IT firmy. Jako vůbec první si stojí Apple, za ním potom Google a třetí je Microsoft.
V první desítce dále nechybí gigantický internetový obchod Amazon, sociální síť Facebook, nápojový gigant Coca Cola, ale ani Samsung, Disney nebo McDonalds.