Článek
V roce 2014 se u Ferrari strhla bitva dvou silných manažerů. Šéf automobilky Luca Cordero di Montezemolo pečlivě dbal na exkluzivitu značky a omezoval produkci na 7 000 vozů ročně, nový šéf koncernu Fiat Chrysler, geniální Sergio Marchionne, však cítil, že by Ferrari mohlo vydělávat víc. Vzájemné poměřování nakonec dopadlo jediným možným způsobem – Montezemolo rezignoval a otěže řízení automobilky převzal sám Marchionne.
Přesuňme se nyní o pět let dopředu – Ferrari právě ohlásilo své hospodářské výsledky za rok 2019 a pochlubilo se rekordními prodeji s celkovým počtem 10 131 vozů (meziroční nárůst o 9,5 %). To je historicky poprvé, co tato automobilka překročila hranici deseti tisíc prodaných aut. A víte co? Nikomu to zjevně neuškodilo. Zákazníci jsou nadšení ze svých čtyřkolových skvostů, zaměstnanci mají dost práce a automobilka se topí v penězích.
Za loňský rok vydělala automobilka skoro 3,8 miliardy euro (meziroční nárůst o 10,1 %), z toho zhruba tři miliardy pocházejí přímo z prodeje vozů, dalších 538 milionů pak přinesl sponzoring a branding. Za vyšší prodeje vděčí automobilka především širšímu portfoliu produktů, jen loni představila pět modelů – mezi nimi hybridní raketu SF90 Stradale, osmiválcový supersport F8 Tributo a jeho otevřenou verzi F8 Spider a menší cestovní kupé Roma.
Letošek tak bude z pohledu premiér pro Ferrari klidnější, ale jen aby v automobilce sebrali síly na představení svého nového superSUV v roce 2021, které bez jakýchkoliv pochybností posune prodeje značky na další rekordní hodnoty. Neutrpí tím ale exkluzivita značky? No, zatím to tak nevypadá…