Článek
Škoda má na vyhrávání titulu Auto roku v ČR nejspíš patent, protože se jí podařilo zvítězit hned v prvním ročníku 1994 (tehdy s Felicií) a získala i tituly z posledních čtyř ročníků (2015 Fabia, 2016 Superb, 2017 Kodiaq a 2018 Karoq). Letos však Škoda žádné želízko v ohni nemá – designové varianty Karoqu (Scout, Sportline) se totiž nepočítají, nová Fabia také nesplňuje podmínky (šlo jen o decentní facelift) a Scala si teprve v prosinci odbude premiéru a na trh dorazí až příští rok. Šanci tedy mají jiní a zájemců je skutečně hodně – celkově 23 a všechny si je můžete prohlédnout v galerii níže.
Anketu Auto roku vyhlašuje Svaz dovozců automobilů (SDA) a Sdružení automobilového průmyslu (SAP) spolu s Klubem motoristických novinářů (KMN) a Klubem motoristických publicistů (KMP). Anketa probíhá dvoukolově – 35 odborných porotců prověří testovacími jízdami všechny nominované vozy, z nichž vybere 5 finalistů, mezi kterými se následně volí vítěz. Porotci mají k dispozici přesně daný počet bodů a k vozům musí přidat i své odůvodnění, proč je volili právě takto. Na začátku roku 2019 proběhne slavnostní vyhlášení, na němž je vyhlášena nejlepší trojice včetně vítěze. K tomu jsou vyhlašovány ještě vedlejší kategorie jako Technická inovace roku nebo Ekologické auto roku. Nechybí ani hlasování veřejnosti, která vybírá jednoho vítěze ze všech nominovaných vozů.
Pro účast v anketě musí vozy splnit následující podmínky:
- Musí mít zcela nebo výrazně novou strukturu karoserie a zcela nebo výrazně nové mechanické ústrojí (tj. ústrojí pohonu a podvozek), případně mít strukturu karoserie nebo mechanické ústrojí natolik změněné, že se výrazně změnil charakter vozu, jeho poslání a pozice na trhu.
- Musí být novinkou na českém automobilovém trhu v časovém období od 30. 10. 2017 do 31. 12. 2018.
- Musí být sériově vyráběn a prodáván na trhu v ČR nejpozději do 31. 12. 2018.
- Musí být dostupný všem členům poroty ke zkušebním jízdám.
Zůstaňte naladěni, protože na Garáž.cz pro vás připravujeme hlasování o vaše auto roku!