Článek
Toyota totiž testuje novou platformu autonomního řízení 2.1, kterou by měla představit v reálném provozu v roce 2020 na Olympiádě v Tokyu. Respektive bude z této platformy čerpat a její části aplikovat do nových automobilů. Pro testování této platformy Toyota využila luxusního modelu Lexus LS, který osadila dvojicí volantů a obrovským množstvím kamer. Důvod je jednoduchý, některé automobilky reagují na požadavky americké vlády, která chce, aby byl řidič schopen kdykoliv převzít kontrolu nad autonomním vozem. I proto Toyota připravila dva rozdílné systémy, kterými se právě teď zabývá - Chauffeur a Guardian.
A co testovací Lexus prozrazuje? Že nový budoucí automobil bude jedním velkým záznamovým zařízením. Nejen, že má na střeše asi deset kamer, které sledují okolní prostor, ale další tři má v interiéru, které sledují samotného cestujícího. Před ním je druhý menší volant. Vypadá to, že se auto s řidičem budou sledovat navzájem. Kamery v interiéru neustále sledují řidiče jestli neusnul nebo nereaguje nějak špatně, aby mohlo auto převzít řízení a stejně to funguje naopak. Toyotě to zatím funguje v malých rychlostech, ale je potřeba, aby auto dobře pracovalo i ve vyšším tempu, a to bude nějakou dobu ještě trvat. Snad to Toyota stihne do roku 2020 a do olympijských her.