Článek
Létání mě baví, ale nesnáším ty prostoje. Nejdřív se vláčíte na letiště, pak čekáte při odbavení, pak čekáte u gate, pak čekáte při nastupování, pak čekáte před startem a po přistání čekáte, abyste mohli vystoupit, prokousat se letištěm a plahočit se hromadnou dopravou až do místa určení. Festival ztraceného času. A to ještě za předpokladu, že je vůbec nějaké letiště poblíž, a zrovna letí něco v čase, kdy potřebujete. Kdepak, skočit do auta a vyrazit na plný plyn je daleko jednodušší. A zábavnější!
Vítejte na palubě letu Audi S7 Sportback, interkontinentálního expresu, který z dalekých cest dělá pohodovou šmouhu za oknem. Ostatně z venku vypadá skoro jako letadlo a uvnitř je nepochybně lépe vybavené – máte tu online infotainment s Google mapami, vynikající audio Bang & Olufsen, digitální kokpit doplněný head-up displejem, sedíte si v úžasně pohodlné kožené sedačce s dostatkem místa pro kolena a nemačká vás tlouštík sedící vedle (pokud ho o to vyloženě nepožádáte). A hlavně máte pod pravou nohou na povel pořádné stádo koní!
Konkrétně dohromady čítá 349 plnokrevníků, které táhnou silou 700 Nm. Na stovku díky tomu zrychlíte za 5,1 sekundy, ale ještě zajímavější je pružné zrychlení – S7 při správném kvaltu táhne pod plynem jako startující Boeing! Uhánět můžete až 250 km/h, což si jinde, než na německých Autobahnech, asi jen tak nevyzkoušíte (mrk, mrk), ale proto při civilizovanějších rychlostech působí naprosto sebejistě, uvolněně a pohodlně – ani vám nepřijde, že jedete tolik, kolik ukazuje tachometr. Snad vám tuhle výmluvu policejní hlídka zbaští…
Jediný problém může být, že to stádo pod kapotou S7 není benzinové, ale dieselové. Audi totiž udělalo odvážný krok a pro současnou generaci se rozhodlo vyměnit benzinový šestiválec za šestiválec naftový. Ale pěkně sofistikovaný! Vedle 48V mild hybridu (který prý šetří až 0,4 l/100 km) má totiž elektrický kompresor, který okamžitě reaguje na povel plynu a pomáhá vykrýt prodlevu klasického turba. Motor tak působí živě a točivě, navíc má ve výfuku rezonátor, takže pěkně basově brumlá…, ačkoliv svůj původ zcela zamaskovat nedokáže.
Vlastně to však tolik nevadí, protože Audi řady S nikdy nebyly o drcení okresek, ale o svižném cestování, a pro něj se diesel hodí víc. Přináší totiž stejnou rychlost a opírá se o stejně sebejistý podvozek, jen u toho méně žere – snadno se vejdete do osmi litrů, do deseti i v režimu Král Autobahnu. A pokud opravdu potřebujete něco ostřejšího, prostě sáhněte po plnotučné verzi RS…
Audi S7 Sportback je tak trefou do černého – designově nádherný, úžasně zpracovaný, konejšivě pohodlný, báječně rychlý a technicky promakaný cesťák, který vás všude doveze pohodlně a bez zbytečného čekání (tedy až na zácpy). Jen tu letušku si budete muset sehnat vlastní.
Jediný lepší způsob cestování vám zajistí pouze soukromý tryskáč, který by ale taky vyžadoval úplně jinou investici než S7 Sportback. Ten v základu vyjde na 2 220 900 Kč, ačkoliv příplatky jeho cenu dokáží vyšroubovat klidně až k úrovni tří milionů. Vypadá to jako hodně peněz, ale jen do chvíle, než se podíváte, kolik stojí soukromý tryskáč…
Technické údaje | |
---|---|
Motor | vidlicový šestiválec, turbo + elektrický kompresor, uložený vpředu podél |
Zdvihový objem | 2 967 cm3 |
Výkon | 257 kW (349 k) při 3 850 ot./min. |
Točivý moment | 700 Nm při 2 500 - 3 100 ot./min. |
Převodovka | automatická, 8 stupňů |
Pohon | všech kol |
Pohotovostní hmotnost | 2 085 kg |
Akcelerace 0-100 km/h | 5,1 s |
Maximální rychlost | 250 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 6,5 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 73 l |
Kola a pneumatiky | 255/35 R21 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 969/1 908/1 422 mm |
Rozvor | 2 926 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 535 l |